کد خبر: ۳۹۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن قطعه سازان گفت : در شرایطی که بسیاری از قطعه سازان کوچک در آستانه نابودی قرار دارند پرداخت مطالبات معوقه واحدهای کوچک و متوسط قطعا می تواند بخش مهمی از مشکلات انها را حل نماید .

توقف فعالیت 50 درصد از واحدهای قطعه سازی در کشور

به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن قطعه سازان گفت :  در شرایطی که بسیاری از قطعه سازان کوچک در آستانه نابودی قرار دارند پرداخت مطالبات معوقه واحدهای کوچک و متوسط قطعا می تواند بخش مهمی از مشکلات انها را حل نماید .

محمد باقر رجال در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به طرح پرداخت مطالبات معوقه واحدهای قطعه سازی کوچک و متوسط توسط شرکتهای خودروسازاظهار داشت  : پرداخت مطالبات معوقه قطعه سازان وظیفه خودروسازان است.

وی تاکید کرد :  باید از قطعه سازانی که در این مدت صبوری کردند و نسبت به تاخیر در مطالبات معوقه با خودروسازان همکاری نمودند ، تشکر شود.

وی  با استقبال از توجه دولت و خودروسازان  نسبت به پرداخت مطالبات قطعه سازان کوچک و متوسط تصریح کرد : در شرایطی که بسیاری از واحدهای قطعه سازی در آستانه نابودی قرار دارند پرداخت مطالبات معوقه واحدهای کوچک مسلما می تواند بخش مهمی از مشکلات انها را حل نماید .

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی بخش زیادی از واحدهای قطعه سازی در کشور تصریح کرد : در حال حاضر فعالیت نزدیک به 50 درصد از واحدهای قطعه سازی کشور متوقف شده است این در حالی است که بزرگترین ضربه ای که به این صنعت وارد شده از دست دادن بهترین و موثرترین سرمایه این واحدها در راستای تعطیلی این واحدهاست که همان پرسنل و نیروهای متخصصی است که سالها برای تربیت و ارتقاء دانش و تخصص آنان تلاش شده است.

رئیس انجمن قطعه سازان همچنین با اشاره به آغاز فعالیت مجلس دهم گفت :  از نمایندگان مجلس دهم انتظار می رود به وعده ها و قول هایی که دادند عمل نمایند.

رجال تصریح کرد : بسیاری نمایندگان مجلس دهم در زمان انتخابات قول هایی را در خصوص حل برخی از مشکلات و رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان داخلی مطرح نمودند که انتظار می رود با آغاز مجلس دهم به این وعده ها عمل نموده و با تدوین قوانینی در راستای حمایت از تولید داخل ، در جهت رفع مشکلات کشور گام های موثری را بردارند.

وی با اشاره به قانون رفع موانع تولید اظهار داشت : متاسفانه هم اکنون این قانون مانعی بر مسیر تولید شده است از این  رو باید  قانون رفع موانع تولید مورد بازنگری قرار گیرد ضمن اینکه دولت نیز با شناسایی جایگاه تولید و احترام به تولید ، به این بخش اعتبار ببخشد.

وی گفت :  تولید نبض اشتغال و استقلال اقتصادی کشور و تامین کننده  نیازهای ضروری و آسایش جامعه است از این رو باید بخش های تولیدی  در کشور تقویت شوند و با رفع موانع تولید ، موجبات رونق در این بخش فراهم گردد.

وی همچنین با اشاره به سهم  تولید از محل هدفمند سازی یارانه ها اظهار داشت : تا کنون یک ریال از محل هدفمند سازی یارانه ها به بخش تولیدی پرداخت نشده است این در حالی است که  موضوعی به نام ارزش افزوده نیز همزمان با این مساله مطرح شده که امروز بلای جان تولید در کشور شده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"