کد خبر: ۳۹۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

 ثبت رکورد مالی شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان

 به گزارش خبرخودرو ، شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان توانست طی 8 ماه کل سود پیش‌بینی شده برای سال مالی منتهی به پایان شهریورماه 95 را محقق کند.مدیرعامل سرمایه‌گذاری فرهنگیان گفت: پیش‌بینی سود ما برای سال 95 معادل 225میلیارد تومان بوده که تا 31 اردیبهشت‌ماه امسال کل این سود را محقق کرده‌ایم. زارعی افزود: شرکت در 6 ماه ابتدای سال 178 میلیارد تومان از محل معاملات سهام سود کسب کرده است. وی اضافه کرد: ارزش پرتفوی بورسی شرکت در دی‌ماه 94 از یک هزار و 50 میلیارد تومان به یک هزار و 760 میلیارد تومان در پایان اردیبهشت ماه امسال رسیده است.

به گفته وی، خرید و فروش سهام و شناسایی سود به نحوی مدیریت شده که در ارزش دارایی‌های شرکت اثر کاهشی نداشته است. زارعی به استراتژی‌ 5 ساله شرکت برای کسب درآمد و سود از طریق سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سرمایه‌پذیر و معاملات سهام اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم درآمد شرکت در سال بعد بیش از 225 میلیارد تومان باشد.وی با اشاره به اینکه در دی‌ماه 94 مدیریت سرمایه‌گذاری صندوق فرهنگیان را با 42 میلیارد تومان زیان و 3 میلیارد تومان نقدینگی در شرکت تحویل گرفته، گفت: طی 6 ماه گذشته شرکت رشد 67 درصدی قیمت سهام را تجربه کرده است. 

وی افزود: این درحالی است که شاخص تنها 27 درصد رشد داشته است. وی تصریح کرد: در این مدت سهامی که P/ E بالایی داشتند را عرضه کرده و سهام با P/ E پایین جایگزین کردیم.به گفته وی میانگین P/ E سهام خریداری شده شرکت حدود 8/ 5 و متوسط P/ E سهام فروخته شده حدود 2/ 15 بوده است.

زارعی همچنین خرید سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیری که سود تقسیمی بالاتری دارند را از سیاست‌های مهم شرکت در چند ماه گذشته دانست و افزود: برنامه ما این است که سهامی در پرتفوی خود داشته باشیم که در میان مدت و بلندمدت پایدار و کم‌ریسک باشند. مدیرعامل سرمایه‌گذاری صندوق فرهنگیان با اشاره به سهم 57 درصدی گروه سرمایه‌گذاری فرهنگیان در ماشین‌سازی اراک گفت: با برنامه‌های جدید در پروژه‌ها، تولید و ارزش افزوده این شرکت قصد حمایت از سهام مزبور را داریم که به سودآوری ما نیز کمک خواهد کرد. 

وی همچنین به افزایش سهم سرمایه‌گذاری فرهنگیان در شرکت ایران ارقام اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف سودآوری ما در سال آینده، شرکت ایران ارقام است. وی در پایان با اشاره به استراتژی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت شرکت گفت: در کوتاه‌مدت سعی بر حفظ ثبات و تعادل در سهام شرکت‌های زیرمجموعه به ویژه شرکت‌هایی که سهامدار عمده آنها هستیم داریم و در بلندمدت می‌خواهیم پرتفوی خود را با سهام شرکت‌هایی با تکنولوژی جدید و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیربورسی که در سبد فرهنگیان با پتانسیل‌های بالا وجود دارد تغییر دهیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"