کد خبر: ۳۹۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

پرونده ای در خصوص واردات خودرو با ارز دارو در کمیسیون اصل 90 تشکیل نشده است

به گزارش خبر خودرو، رئیس کمیسیون اصل 90 در مجلس نهم و منتخب مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس دهم ، نظارت جدی و همچنین  تصحیح قوانین لازم به منظور حمایت از صنعت  خودرو را مهمترین اقدامات مجلس دهم در این حوزه از صنعت دانست و گفت : البته حمایتی مد نظر است که موجب  تغییر عمده و جدی در تولید و ارتقاء تکنولوژی در صنعت خودرو شود و ایران را تبدیل به یکی از خودروسازان برتر در منطقه و جهان نماید.

محمد علی پور مختار در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : هر چند امروز صنعت خودرو ایران به دلیل برخی مشکلات از رتبه های قیلی خود در دنیا فاصله گرفته است اما همچنان ایران در میان خودروسازان برتر جهانی از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی اظهار داشت : در شرایطی که باید به تولید داخل توجه بیشتری شود شاهد حضور تعداد زیادی خودروهای چینی در ایران هستیم هر چند بخشی از این خودروها در داخل تولید می شود اماعمده این محصولات ، تولیدات کم کیفیتی در مقایسه با تولیدات داخلی محسوب می شوند.

وی تصریح کرد : در حال حاضر بخش زیادی از نارضایتی مصرف کنندگان مربوط به محصولاتی چینی است که تحت عنوان خودرو داخل در داخل مونتاژ و عرضه می شوند که طبعا از کیفیت و ایمنی پایینی برخوردارند.

رئیس کمیسیون اصل 90 در مجلس نهم در ادامه با اشاره به برخی اخبار مبنی بر واردات خودرو با ارز دارو گفت : در حال حاضر تخلفی تحت عنوان واردات خودرو با ارز دارو مطرح نیست ضمن اینکه هر نوع وارداتی با ارز اختصاصی دارو خلاف قانون بوده و قابل پیگیری است.

پور مختار با توجه به اینکه هیچ ارزی به جای ارز دیگری داده نشده است ، افزود : تاکنون در کمیسیون اصل 90 پرونده ای در خصوص واردات خودرو با ارز دارو تشکیل نشده است و بر خلاف آنچه مطرح می شود  ارز دارو برای واردات خودرو اختصاص نیافته است.

این نماینده مجلس دهم تصریح کرد : در شرایطی که تخلفی با چنین عنوانی صورت نگرفته است طبعا در مجلس دهم نیز قابل پی گیری نخواهد بود

وی گفت : زمانی که تخلفی با این عنوان صورت نگرفته است که نمی توان در این زمینه پرونده سازی کرد.  

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"