کد خبر: ۳۹۶۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

نگاه مثبت مجلس دهم به واگذاری سهام شرکت سایپا کاشان به سیتروئن

به گزارش خبر خودرو ، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از حمایت مجلس دهم از هر گونه سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو ایران خبر داد و گفت :  طرح واگذاری 50 درصد از سهام سایپا کاشان به شرکت سیتروئن از نگاه مجلس دهم حرکتی مثبت و تصمیم درستی در شرایط کنونی است.

فریدون احمدی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با توجه به موضوع همکاری اخیر سایپا با شرکت سیتروئن اظهار داشت : مسلما سرمایه گذاری خارجی در قالب خرید بخشی از سهام خودروسازان حرکت بسیار خوب و مثمر ثمری در صنعت خودرو ایران است از این رو مجلس دهم و نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن از هر گونه سرمایه گذاری خارجی در این صنعت حمایت می کنند.

وی تصریح کرد : با توجه به نتایج مثبتی که سرمایه گذاری خارجی برای تولید در کشور و تحقق اقتصادی مقاومتی به همراه دارد مسلما کلیه نمایندگان مجلس از این حرکت در صنعت خودرو حمایت می کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز کیفیت از مسائل بسیار مهم در صنعت خودرو ایران محسوب می شود ، تصریح کرد : در چنین شرایطی حضور سرمایه گذاران خارجی با شرایط  مشخص در ایران و فراهم بسترها و رفع  موانع در این راستا قطعا می تواند اتفاقات بسیار مثبتی را در صنعت خودرو ایران رقم بزند.

وی با اشاره به نقش حضور سرمایه گذاران خارجی در حوزه ارتقاء دانش فنی و تکنولوژی اظهار داشت :  با حضور سرمایه گذاری خارجی در ایران ، قطعا شاهد ورود تکنولوژی و دانش فنی در حوزه خودروسازی خواهیم بود.

وی افزود : ضمن اینکه حضور سرمایه گذار خارجی نیز موجب مشارکت در  حوزه مدیریت در صنعت خودرو ایران خواهد شد که این نیز روزنه خوبی است تا مدیران داخلی بتوانند در سطح جهانی تعاملات موثری را برقرار نمایند.

نماینده زنجان و طارم در مجلس دهم همچنین به اهمیت صادرات در جریان سرمایه گذاری و همکاری های مشترک  در حوزه خودروسازی پرداخت و اظهار داشت : مسلما بخش مهمی که می تواند در جریان سرمایه گذاری ها به صنعت خودرو ایران کمک موثری نمایند لزوم صادرات بخشی از تولیدات مشترک است اینکه نوع همکاری ها تنها منجر به ارائه تولیدات در داخل شود قطعا اشتباه خواهد بود .

احمدی افزود : طبعا هنگامی که موضوع صادرات مطرح می شود مشکل اصلی تولید بر محور صادرات نیز حل خواهد شد ضمن اینکه دستیابی به این مساله همان تحقق کیفیت در صنعت خودرو است.

وی گفت : در صورتی که خودروسازان داخلی با مشارکت شرکتهای خارجی محصولی را تولید کنند  که به سایر کشورهای دیگر دنیا صادر شود مسلما بخش مهمی از مشکلات صنعت خودرو حل خواهد شد .

وی با اشاره به  نتایج منفی برخی از همکاری ها گذشته  با شرکتهای خارجی در صنعت خودرو ایران  اظهار داشت : امید است در  قراردادهای اخیر شرایط گذشته تکرار نشود هر چند با همه ملاحظات به نظر می رسد شرکت سایپا حرکت مثبتی را در همکاری با شرکت سیتروئن آغاز نموده است.

عضو کمیسیون صنایهع و معادن در مجلس دهم  در ادامه به اشاره به هزینه پایین نیروی انسانی و انرژی در کشور خاطر نشان کرد : طبعا در چنین شرایطی استفاده از نیروهای خارجی برای سرمایه گذاران جذابیتی نخواهد داشت از این رو پیش بینی می شود عمده نیروی انسانی در این همکاری ها نیروهای داخلی خواهند بود ضمن اینکه با تولید قطعات در سطح کلاس جهانی،  قطعه سازی در ایران نیز رونق یافته  و این جریان بستری مناسب برای اشتغال زایی و ارتقاء صنعت قطعه سازی کشور خواهد بود.

احمدی افزود : مسلما این حرکت فرصت خوبی برای نیروهای داخلی در استفاده و کسب تکنولوژی و دانش فنی در صنعت خودرو ایران فراهم خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به رکود موجود در بازار خودرو ایران اظهار داشت : قطعا خروج از رکود مباحث خاص خود را دارد اما چنانچه در همکاری با خودروسازان خارجی خودروهایی در کلاس و کیفیت جهانی تولید و بازار ایران عرضه شود می توان با ایجاد بازار رقابتی ، شاهد تحرک و رونق بازار خودرو داخل نیز بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"