کد خبر: ۳۹۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، شرکت مشترک ایران‌خودرو- پژو «ایکاپ» هفته گذشته به صورت رسمی آغاز به کار کرد قرار است با شروع رسمی فعالیت این شرکت مشترک ، نخستین محصول تولیدی آن که پژو 2008 است، اسفندماه وارد بازار شود.اقدامات نهایی برای آغاز فعالیت شرکت مشترک ایران خودرو و پژو در حالی در هفته های اخیر صورت گرفته که بنا به مفاد این قراداد ،قرار است علاوه بر محصول 2008 ، دو محصول 208 و 301 نیز با قیمت رقابتی در این شرکت تولید و به بازار داخل و صادراتی عرضه شود.

دستاوردهای مهم همکاری مشترک ایران خودرو و پژو برای خودروسازی ایران

به گزارش خبر خودرو،  شرکت مشترک ایران‌خودرو- پژو «ایکاپ» هفته گذشته به صورت رسمی آغاز به کار کرد قرار است با شروع رسمی فعالیت این شرکت مشترک ، نخستین محصول تولیدی آن که پژو 2008 است، اسفندماه وارد بازار شود.اقدامات نهایی برای آغاز فعالیت شرکت مشترک ایران خودرو و پژو در حالی در هفته های اخیر صورت گرفته که بنا به مفاد این قراداد ،قرار است علاوه بر محصول 2008 ، دو محصول 208 و 301 نیز با قیمت رقابتی در این شرکت تولید و به بازار داخل و صادراتی عرضه شود.

مشاور انجمن خودروسازان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با ابراز امیدواری نسبت به آینده روشن این همکاری ها و آغاز فعالیت شرکت مشترک ایران خودرو و پژو گفت : هر گونه سرمایه گذاری مشترک در صنعت خودرو ایران  که منجر به انتقال دانش فنی و تکنولوژی شود قطعا نتایج بسیاری خوبی را برای خودروسازی ایران به همراه خواهد داشت.

داوود میرخانی رشتی افزود : با آغاز فعالیت شرکت مشترک ایران خودرو و پژو مسلما شاهد ارتقاء دانش فنی قطعه سازان و مهندسان داخلی و از سویی عرضه محصولات جدید و متنوع به بازار داخل خواهیم بود.

وی تصریح کرد : با آموزش و ارتقاء دانش فنی قطعه سازان داخلی قطعا قیمت تمام شده قطعات کاهش یافته و نهایتا خودروهای تولیدی با قیمتی کمتر و کیفیتی بالاتر به دست مصرف کنندگان داخلی رسیده و در جریان این همکاری مشترک علاوه بر خودروسازان ، مصرف کننده نیز از این شریط منتفع خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به موانعی چون وجود ماشین آلات قدیمی در خطوط تولید قطعه سازان داشت : در صورتی که قطعه سازان خواهان ورود به زنجیره تامین و شبکه خدمات پس از فروش محصولات جدید شرکت پژو هستند باید به سرعت سرمایه گذاری نموده و دستگاهها و ماشین آلات تولیدی را به روز نمایند.

مشاور انجمن خودروسازان با توجه به مشکل نقدینگی قطعه سازان در این سالها خاطر نشان کرد : قطعا قطعه سازان برای به روز رسانی خطوط تولیدی و نوسازی ماشین آلات و سرمایه گذاری در این زمینه با مشکلاتی مواجه خواهند بود اما مسلما برای دستیابی به هدف مورد نظر باید قطعه سازان به دنبال راهکارهای اساسی برای رفع موانع و ایجاد شرایط مناسب برای همکاری گسترده تر با شرکتهای خارجی باشند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"