کد خبر: ۳۹۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۰۶ تير ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، عضو انجمن قطعه سازان با ابراز نگرانی از تعطیلی بخش زیادی از واحدهای قطعه سازی در کشور گفت : متاسفانه بستری برای بازگشت قطعه سازانی که در این مدت ناچار به تعطیلی شدن فراهم نمی شود.

هیچ تلاشی برای بازگرداندن قطعه سازان به عرصه تولید انجام نمی شود

به گزارش خبر خودرو، عضو انجمن قطعه سازان با ابراز نگرانی از تعطیلی بخش زیادی از واحدهای قطعه سازی در کشور گفت : متاسفانه بستری برای بازگشت قطعه سازانی که در این مدت ناچار به تعطیلی شدن فراهم نمی شود.

بهرام شهریاری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : علی رغم تاکید دولت و مجلس در خصوص اشتغال پایدار ، تکمیل ظرفیت شرکتهای تولیدی و راه اندازی واحدهای نیمه تعطیل ، تاکنون هیچ تلاشی برای بازگرداندن شرکتهای قطعه ساز به عرصه تولید نشده است.

این فعال در صنعت قطعه سازی در کشور با توجه به تلاش های صورت گرفته در پرداخت بخشی از مطالبات معوقه قطعه سازان گفت : به دلیل انباشت مشکلات گذشته و فشارهایی که بانک ها و موسسات مالی به قطعه سازان وارد می کنند از آغاز سال جاری تا کنون اوضاع قطعه سازان تغییر چندانی نداشته است. 

شهریاری تصریح کرد : در حال حاضر فشار زیادی به لحاظ مباحث کارگری ، افت تولید بر روی قطعه سازان قرار دارد که بخش زیادی از آنها از دولت گذشته وجود داشته است.

وی با اشاره به دستیابی خودروسازان به تولید یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو تا پیش از دولت نهم افزود : از آن زمان تا کنون خودروسازان نتوانستند به رکورد تولید در آن سال  دست یابند این به معنی است که همچنان ظرفیت تولید در قطعه سازی و خودروسازی کشور پایین است.

وی با توجه به تصمیم دولت در خصوص کاهش بهره بانکی به تاثیر این اقدام بر بخش های تولیدی پرداخت و اظهار داشت : قطعا کاهش بهره بانکی که هم اکنون در دستور کار دولت قرار دارد اتفاق خواهد افتاد هر چند بانک ها مقاومت می کنند واقعیت این است که جدای از بحث برجام ، در صورتی که بانک های خارجی با بهرهای پایین وارد شوند بانک های داخلی رو به روشکستگی خواهند رفت.

وی با اشاره به نقش موثر کاهش بهره های بانکی در تولید و اقتصاد کشور، افزود : درصورت کاهش بهره های بانکی بخشی از سپرده های بانکی به سمت بنگاههای تولیدی و بازارهای مالی روانه خواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"