کد خبر: ۳۹۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم معتقد است که هرگونه همکاری و سرمایه گذاری شرکتهای خارجی نقش مهمی در انتقال تکنولوژی و توسعه خودروسازی در ایران دارد.

در چه صورت مصرف کنندگان از همکاری های اخیر خودروسازان منتفع خواهند شد؟

  به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم معتقد است که هرگونه همکاری و سرمایه گذاری شرکتهای خارجی نقش مهمی در انتقال تکنولوژی و توسعه خودروسازی در ایران دارد.

رامین نور قلی پور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : البته موضوع مهمی که در این راستا اهمیت دارد بحث اشتغالزایی است که در صورت سرمایه گذاری  خارجی در صنعت خودرو ، شاهد رشد اشتغال در کشور خواهیم بود.

وی اظهار داشت : صنعت خودروسازی ایران از گذشته تا به امروز متاسفانه همواره  روند مونتاژکاری را دنبال کرده است در حالی که با همکاری های جدید امید می رود بتوان به تولید خودروهایی با موتور ملی دست یافت.

وی تصریح کرد : در صورتی که شرکتهای خودروسازی در مسیری حرکت نماید که به عنوان طراح و تولیدکننده خودرو در دنیا شناخته شوند و جهت گیری برنامه ها و سرمایه گذاری های خارجی نیز در این جهت تعریف شود قطعا این جریان می تواند نقش موثری در توسعه صنعت خودرو داشته باشد.

وی گفت : مسلما حرکت در این جهت می تواند صنعت خودرو را به اهداف مورد تاکید دولت در همکاری با شرکتهای خارجی از جمله افزایش داخلی سازی و صادرات تولیدات مشترک هدایت نماید.

نماینده کردکوی و بندر ترکمن در مجلس دهم اظهار داشت : البته خودروسازان در همکاری با خودروسازان خارجی باید منافع ملی را بر منافع آنی و کوتاه مدت ارجحیت داده و در این زمینه تلاش بیشتری نمایند.

نورقلی پور با اشاره به اینکه یقینا مصرف کننده داخلی نیز از شرایط همکاری های اخیر منتفع خواهد داشت ، افزود : امروز صنعت خودرو ایران نیاز دارد تا تولیدات به روز را برای پاسخ گویی به نیاز مصرف کننده داخلی و احترام به تقاضای بازار عرضه نماید.

وی افزود : امید می رود که در قرارداد با شرکتهای خارجی بتوان به بخشی از انتظارات بازار و مصرف کنندگان داخلی پاسخ داده شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"