کد خبر: ۳۹۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۵
گروه بین الملل: نسل سوم و کنونی بی ام و X5 در ماه می 2013 معرفی شد و از ماه اوت همان سال در کارخانه اسپارتان این خودروساز در ایالات متحده به تولید می رسد.

نسل بعدی بی ام و X5 تست می شود

گروه بین الملل: نسل سوم و کنونی بی ام و X5 در ماه می 2013 معرفی شد و از ماه اوت همان سال در کارخانه اسپارتان این خودروساز در ایالات متحده به تولید می رسد.

به گزارش خبرخودرو، بی ام و قبل از معرفی فیس لیفت در نیمه دوره تولید این کراس اوور، روی نسل چهارم آن کار می کند. به تازگی تصاویری از نسل بعدی بی ام و X5 در حال تست در سانتا باربارا کالیفرنیا فاش شده است.

نسل دوم بی ام و X5 بر اساس نسخه ای اصلاح شده از نسل دوم پلتفرم بی ام و X5 ساخته شده است. نسل چهارم بی ام و X5 به لطف پلتفرم دیفرانسیل عقب جدید CLAR به طور قابل توجهی متفاوت و اصلاح شده خواهد بود. پلتفرم CLAR کاهش وزن و استحکام قابل توجهی را در این خودرو ایجاد خواهد کرد.

نمونه آزمون استتار شده این خودرو اطلاعاتی از بدنه آن ارائه نمی دهد اما صرفا می توان گفت که شکل کلی آن تا حدودی شبیه به مدل کنونی اش است. بی ام و X5 در سه نسل خود بازطراحی های انقلابی داشته و با توجه به آن که بی ام و این استراتژی را در مدل های نسل جدید خود همچون سری 7 و X1 نیز پیگری کرده می توان انتظار ادامه این روند در نسل چهارم X5 را داشت.

نسل بعدی بی ام و X5 با طیفی از موتورهای توربوشارژ چهار، شش و هشت سیلندر بنزینی و دیزلی عرضه خواهد شد. گزارش شده است که موتورهای N57 مدل xDrive40d با موتورهای B57 با قدرت 265 تا 320 اسب بخار جایگزین خواهند شد در حالی که مدل xDrive35i با xDrive40i جدید جایگزین خواهد شد که به موتور 3.0 لیتری توربوشارژ شش خطی بنزینی B58 مجهز می شود که در بی ام و 340i به کار رفته است. هم چنین یک نسخه مخصوص M و نسخه هیبریدی شارژی iPerformance نیز برای این خودرو ارائه خواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"