کد خبر: ۳۹۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۵
گروه بین الملل: شاید خودروهای برقی به اندازه ای که تصور می شود در آمریکا محبوبیت ندارند.

تمایل آمریکایی ها به خودروهای هیبریدی و برقی کاهش یافت

گروه بین الملل: شاید خودروهای برقی به اندازه ای که تصور می شود در آمریکا محبوبیت ندارند.

به گزارش خبرخودرو، با ادامه کاهش قیمت بنزین، آمریکایی ها به جای خودروهای برقی به سوی مدل های بنزینی استاندارد روی آورده اند. گفته می شود حدود 75 درصد از مالکان خودروهای برقی یا هیبریدی که خودروی خود را معامله کرده اند دوست دارند یک خودروی بنزینی معمولی را بخرند. برخلاف ارائه خودروهای برقی بیش تر در بازار امروز، این میزان تمایل در مقایسه با سال 2015 حدود 18 درصد رشد داشته است. یکی از دلایل این تغییر تمال کاهش مداوم قیمت بنزین و هم چنین قیمت بالاتر خودروهای برقی نسبت به خودروهای بنزینی معمولی است.

امروزه حدود 442 هزار خودروی برقی در جاده های ایالات متحده وجود دارد که بسیار کم تر از هدف 1 میلیون دستگاهی است که اوباما برای سال 2015 تعیین کرده بود. در سال 2016 تا کنون فروش خودروهای برقی و هیبریدی جدید 2.4 درصد کاهش داشته است.

گزارش شده که مالکان خودروهای هیبریدی در پرداخت اقساط خودروهایی همچون تویوتا پریوس با مشکل مواجه هستند. برخی نیز با رشد خانواده شان به کراس اوورها و شاسی بلندها روی آورده اند.

البته باید دید که با معرفی مدل 3 تسلا یا شورلت بولت در بازار این رویکرد تغییر می کند یا خیر. با توجه به این که تسلا پیش فروشی بیش تر از میزان خودروهای برقی موجود داشته است، این روند می تواند در آینده تغییر کند. البته این تغییر در صورت منطبق بودن این مدل ها با انتظارات رخ خواهد داد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"