کد خبر: ۳۹۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۹ تير ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس انجمن قطعه سازان گفت : در شرایطی که بخش مهمی از شبکه تامین شرکتهای خودروساز با کمبود نقدینگی و افزایش مطالبات مواجه است باید برنامه ای برای حمایت از این حوزه و پرداخت مطالبات آنها تدوین و اجرایی شود.

تلاش اروپایی ها برای سرمایه گذاری مشترک با قطعه سازان ایرانی

به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس انجمن قطعه سازان گفت : در شرایطی که بخش مهمی از شبکه تامین شرکتهای خودروساز با کمبود نقدینگی و افزایش مطالبات مواجه است باید برنامه ای برای حمایت از این حوزه و پرداخت مطالبات آنها تدوین و اجرایی شود.

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به اینکه در حال حاضر اکثر قطعه سازان داخلی به لحاظ کیفیت در تولید در سطح استانداردهای بین المللی و روز دنیا قرار دارند، اظهار داشت : با تولید خودروهای جدید ، قطعه سازان داخلی  توانایی داخلی سازی حداقل 60 درصد از قطعات از تولیدات جدید را خواهند داشت.

وی همچنین به توجه به روند ارتقاء و توسعه قطعه سازان در سال های اخیر پراخت و افزود : قطعه سازان در دهه های گذشته با تلاش و همت مدیران این شرکتها در سطح و رتبه بسیار خوبی قرار گرفتند اما در یکی دو سال اخیر  اکثر قطعه سازانی که به لحاظ بنیه مالی ضعیف بودند یا تعطیل و یا از دور فعالیت کنار رفتند .

وی در ادامه به توان بالای قطعه سازان در داخلی سازی بخش مهمی از قطعات خودروهای جدید اشاره کرد و اظهار داشت : هم اکنون قطعه سازان داخلی از دانش و توان بالایی در تولید قطعات بخوردارند چنانچه انتظتر می رود ظرف یکی دو سال آینده تا حداقل 60 درصد از قطعات خودروهای جدید را داخلی سازی نمایند.

وی با اشاره به اینکه  35 درصد قطعه سازان داخلی حدود 60 تا 70 درصد قطعات مورد نیاز داخل را تامین می کنند تاکید کرد : البته سایر قطعه سازان نیز با وجود اینکه از دانش لازم برخوردارند اما درصد کمتری از قطعات خودروها را تولید می کنند.

مدیرعامل شرکت آذین خودرو در ادامه با توجه به موضوع ایجاد شرکتهای مشترک قطعه سازی در جریان همکاری میان خودروسازان داخلی و اروپایی گفت : ایجاد شرکتهای مشترک قطعه سازی بستگی به توسعه همکاری های خودروسازان دارد چنانچه در این سالها غالب خودروسازان برای تولید خودروهای جدید ، تیر وان ها را ایجاد کردند تا زمینه همکاری قطعه سازان داخلی با خودروسازان خارجی نیز فراهم شود. 

رضایی تصریح کرد : پیش بینی می شود با توافقات اخیر شرکتها مساله جوینت ونچرها پررنگ تر شود چنانچه در حال حاضر بسیاری از قطعه سازان بزرگ اروپا علاقه مند به توسعه همکاری با قطعه سازان ایرانی هستند مسلما در جریان توسعه این همکاری ها شاهد انتقال دانش فنی نیز خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به نقش همکاری های اخیر بر وضعیت صنعت خودرو و قطعه سازی کشور  گفت : انتظار می رود ظرف حداقل 5 سال آینده نتیجه قطعی همکاری ها بر صنعت خودرو ایران مشخص شود.

وی تصریح کرد : البته در جریان همکاری ها صورت گرفته با شرکتهای اروپایی باید قوانین و مقررات موجود در فضای کسب و کار در کشور بازسازی و به روز رسانی شوند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"