کد خبر: ۳۹۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۹ تير ۱۳۹۵

پیشنهادی برای رنو نیسان جهت تولید محصولی جدید در ایران

 

به گزارش خبر خودرو ، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با تاکید بر اینکه هر گونه اقدام در جهت همکاری های با شرکتهای خارجی در کاهش قیمت خودرو تاثیر چندانی نخواهد داشت ، گفت : هر اتفاقی جزء کاهش قیمت خودرو در روند همکاری ها قابل پیش بینی است .

محمد رضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : البته این همکاری ها تا حدودی می تواند بر روی کنترل هزینه تولید صنعت خودرو تاثیر بگذارد چنانچه امروز عمده تلاش قطعه سازان در حوزه داخلی است تا سهمی از قطعاتی را که وارد می شوند را در داخل تولید نمایند .

وی تصریح کرد : با اقدام قطعه سازان در مسیر داخلی سازی قطعات مورد نیاز و قرار گرفتن در زنجیره تامین محصولات جدید ، ضمن ایجاد اشتغال ، شاهد افزایش صادرات در این بخش خواهیم بود که این خود می تواند گامی موثر در مسیر اهداف صنعت قطعه سازی ایران باشد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از توانمندی های قطعه سازان داخلی در فرانسه اظهار داشت : برای اولین نمایشگاهی متشکل از 45 شرکت قطعه ساز داخلی در فرانسه برگزار گردید که هدف اصلی آن  معرفی قابلیت های صنعت قطعه سازی ایران به مسئولان خرید جهانی رنو نیسان بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 98 میلیارد یورو خرید سالیانه رنو نیسان در بخش قطعات است، تصریح کرد : با مذاکراتی که صورت گرفت به دنبال آن هستیم تا ایران نیز به  این لیست اضافه شود که مسلما این اولین گام برای حضور قطعه سازان در زنجیره تامین جهانی خواهد بود.

وی گفت : در صورتی که بتوانیم قطعات مورد درخواست را با قیمت رقابتی عرضه نماییم مسلما جایگاهی در لیست خرید این شرکت ها بدست خواهیم آورد.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور یاد آورشد :  در حال حاضر میزان داخلی سازی قطعات محصولات رنو در ایران حدود 60 درصد است اما بنا داریم تا این عدد را به 80 درصد افزایش دهیم.

نجفی منش با اشاره به اینکه شرایط خاصی برای حضور قطعه سازان در زنجیره تامین جهانی در نظر گرفته نشده است ، اظهار داشت : در صورت اهتمام و تلاش قطعه سازان داخلی می توان در زنجیره تامین جهانی از جمله رنو قرار گرفت.

وی گفت : در حال حاضر از سوی شرکت رنو این علاقه مندی برای تولید و تامین قطعات محصولات جدید وجود دارد اما در این امر نیازمند فراهم سازی شرایط لازم در داخل است.

وی همچنین با اشاره به طرح تولید برخی از محصولات رنو در ایران اظهار داشت : پیشنهاد می شود با  همکاری رنو محصولی جدید در داخل طراحی و تولید شود کما اینکه کوئید در هند متولد شد.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"