کد خبر: ۳۹۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۲ تير ۱۳۹۵

همکاری هایی که منجر به کنترل هزینه و کاهش قیمت خودرو می شود

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم می گوید روند همکاری های اخیر در کنترل هزینه تولید و کاهش قیمت خودرو در ایران نقش موثری دارد.

غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : در شرایط کنونی هر گونه همکاری و سرمایه گذاری مشترک در صنعت خودرو ایران می تواند در کوتاه مدت تاثیرات مثبتی را در حوزه خودروسازی ایران به همراه داشته باشد.

وی اظهار داشت : در گذشته صنعت خودرو ایران بواسطه تحریم ها با مشکلات زیادی مواجه گردید به طوری که این جریان خودروسازان را برای تامین قطعات اصلی برای تولید خودرو با مشکل مواجه نمود اما با رفع تحریم ها صنعت خودرو ایران گامی رو به جلو برداشت و در مسیری قرار گرفت که قطعا می تواند خودروسازی ایران را به جایگاه مناسبی در تولید خودرو با کیفیت برساند.

وی تصریح کرد : علاوه بر تاثیر رفع تحریم ها در تولید خودرو با کیفیت و تاثیر آن در بازار فروش  خودروسازان ، مشارکت و سرمایه گذاران خارجی در این صنعت مسلما عامل بسیار مهمی در رونق تولید و توسعه صنعت خودرو در کشور خواهد بود.

وی از نتایج مثبت پسابرجام را عملی شدن قرارداد همکاری با شرکتهای معتبر خودروساز در دنیا ذکر کرد و افزود :  از پیامدهای دیگری که در پسابرجام حاصل شد قرارداد همکاری با شرکتهای خارجی بود که خوشبختانه شکل عملی به خود گرفت که نمونه آنها آغاز به کار شرکت مشترک ایران خودرو و پژو و همکاری سایپا با شرکت سیتروئن است که  یقینا این همکاری ها موفقیت های خوبی را برای صنعت خودرو ایران به همراه داشته و باعث خروج رکود از این صنعت خواهد شد.

نماینده بویر احمد و دنا در مجلس دهم اظهار داشت :  صنعت خودرو ایران تا پیش ار رفع تحریم ها در واقع در جزیره ای قرار داشت که عملا اجازه هر گونه مانور و دست یابی به بازارهای صادراتی برای این صنعت فراهم نمی نمود  به طوری که این شرایط در روند کیفی سازی تولیدات خودروسازان و پاسخ گویی به نیاز مصرف کنندگان داخلی مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

زارعی افزود :  مشارکت و همکاری با خودروسازان خارجی زمینه ارتقاء کیفی خودروها و توسعه صنعت خودرو و و امکان ورود خودروهای ایرانی در بازارهای دنیا را فراهم می نماید.

وی با شروط وزارت صنعت و معدن جهت همکاری با خودروسازان خارجی گفت : شروطی که وزارتخانه صنعت و معدن برای همکاری  و مشارکت با خودروسازان خارجی در نظر گرفته گامی در جهت اقتصاد مقاومتی و دستیابی به امتیازاتی در صنعت خودرو و ارتقاء برند ملی خواهد بود.

وی افزود : در راستای این شروط ، شرکای خارجی نیز باید امکان بازاریابی و صادرات خودروهای مشترک را فراهم نمایند که مسلما این روند در رونق تولید خودرو و دستیابی به بازارهای فروش خارجی کمک موثری خواهد بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"