کد خبر: ۳۹۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۱۸ تير ۱۳۹۵

باید فکری اساسی به حال شرکتهای خودروساز شود

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم گفت : به طور قطع با کاهش هزینه های سربار و توجه به تحقیق و توسعه در صنعت خودرو ، تولیدات با کیفیتی به دست مشتریان خواهد رسید.

عبدالله رضیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به اینکه امروز صنعت خودرو کشور نیازمند مدیریتی جدی در تمام حوزه های مرتبط با این صنعت است ، تصریح کرد : در صورتی که در نتیجه مدیریت ، کیفیت خودروهای داخلی به حدی برسد که رضایت مشتریان جلب شود و همزمان قیمت تمام شده خودروها نیز کاهش یابد مسلما خودروسازان مجددا بازار خودرو داخل را به دست گرفته و شاهد بازار رقابتی در این صنعت خواهیم بود.

وی گفت : متاسفانه در سالهای اخیر بواسطه تحریم ها فضای تولید در صنعت  خودرو تا حدودی انحصاری گردید به طوری که در جریان تحریم ها ، بواسطه عرضه مدل های محدود و همچنین استفاده از شرایط موجود ، مشکلاتی را برای مصرف کنندگان داخلی ایجاد نمود.

وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ایجاد رقابت در بازار خودرو پرداخت و اظهار داشت : هر چند رقابت در بازار خودرو در چند سال اخیر به واسطه وجود خودروسازان داخلی و خودروهای وارداتی وجود دارد اما باید دقت نمود تا بازار خودرو بدلیل عرضه خودروهایی خاص در انحصار تعداد محدودی از خودروسازان قرار نگیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید فکری اساسی به حال خودرو و شرکتهای خودروساز در ایران شود خاطر نشان کرد : مسلما واگذاری شر کتهای خودروساز  به بخش خصوصی و سرمایه گذاری و فکر بخش خصوصی می تواند صنعت خودرو ایران را از شرایط فعلی نجات دهد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس دهم  اظهار داشت : تا زمانی که شرکتهای خودروسازی در ایران به بخش خصوصی واگذار نشوند و خودروسازان به بازار رقابت در دنیا وارد نشوند یقینا همکاری های جدید با شرکتهای خارجی نیز نتیجه مثبتی را در این صنعت به همراه نخواهد داشت.

رضیان افزود : متاسفانه صنعت خودرو در این سالها به منظور حفظ اشتغال و حمایت از تولید داخل همواره زیر چتر حمایتی دولت قرار داشته است بنابراین باید فکری برای خصوصی سازی این صنعت شود تا در پروسه زمانی مشخص خودروسازان داخلی وارد بازار رقابت جهانی شوند.

وی افزود : قطعا با  حضور در بازار رقابت و استفاده از  تکنولوژی کشورهای صاحب برند می تواند شرایط مناسبی  را برای مصرف کنندگان داخلی فراهم نماید و در ادامه مانع از واردات خودرو به کشور شود.

وی گفت : البته خودروسازان داخلی در این سالها تلاش خوبی برای جذب بازار داخل داشتند اما نکته مهمی که باید بیشتر مورد اهتمام شرکتها قرار گیرد توجه به کیفیت در تولید و پاسخ گویی به نیاز مورد انتظار مصرف کنندگان داخلی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز کیفیت حرف اول را در صنعت خودرو دنیا می زند ، افزود :  با ارتقاء کیفی خودروهای داخلی قطعا تقاضا در بازار خودروهای داخلی افزایش خواهد یافت.

وی یاد آور شد : امروز صنعت خودرو ایران قابلیت و توانایی لازم را  دارد تا با تکیه بر دانش و تکنولوژی متخصصان داخلی در مسیر تولید محصولات رقابتی حرکت کند اما مسلما تحقق این مساله نیازمند عزم و اراده جدی خودروسازان و از سویی حمایت دولت و مجلس است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"