کد خبر: ۴۱۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۷ تير ۱۳۹۵

بررسی 7942 طرح و واحد صنعتی درکارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو ، مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از بررسی 7942 طرح و واحد صنعتی درکارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استان ها خبر داد.

علی یزدانی در گردهمایی مدیران عامل و مدیران شرکت های خدماتی و شهرک های صنعتی بر ارائه آمار صحیح و درست از وضع واحدهای صنعتی مستقر در این شهرکها تاکید کرد و گفت: مدیران شهرکها باید با تعامل موثر و دوجانبه با واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی، تصویر واقعی از وضعیت این مناطق به شرکت شهرکهای صنعتی هر استان منتقل کنند.

 

یزدانی تصریح کرد : انتظار ارائه آمار شفاف و صحیح از شرکتهای استانی داریم، زیرا بر اساس آمار درست می توان برنامه ریزی عملیاتی در جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی انجام داد و بدون داشتن تصویر واقعی از وضعیت صنعت نمی توان، انتظار درمان بخش صنعت و تولید را داشت.

 

وی کلینیک های صنعت را در واکاوی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی موثر برشمرد و خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی با بهره مندی از این کلینیک ها می توانند بخشی از مشکلات خود را برطرف کنند.

 

معاون وزیرصنعت ، معدن و تجارت نظارت مدیران شهرکهای صنعتی بر این کلینیک ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: همه واحدهای صنعتی باید در کلینیک های صنعتی پرونده مشخصی داشته باشند و به صورت شفاف مورد پایش قرار بگیرند.

 

یزدانی در بخش دیگری از سخنانش مدیران شهرکهای صنعتی را شهردار شهرک توصیف کرد و گفت: مدیرانی که در شهرکهای صنعتی سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند باید نسبت به وضعیت داخلی شهرکها حساس بوده و از سرمایه های هزینه شده در این مناطق صنعتی صیانت کنند.

 

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران رسالت اصلی مدیر شهرک صنعتی را عمران، حراست و صیانت از مجموعه شهرک دانست و گفت : مدیران شهرک های صنعتی باید نسبت به قوانین و مقررات نظیر قوانین مالیاتی، تامین اجتماعی، تجارت و قوانین مرتبط با صنعت و ... آگاهی کامل داشته باشند.

 

یزدانی تاکید کرد: در صورت آگاهی از این قوانین و برنامه ریزی جامع می توانید مشکلات صنایع کوچک را رفع کنید.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در خصوص واگذاری شهرکهای صنعتی به شرکت های خدماتی نیز اظهار داشت : شهرکهای صنعتی باید براساس اصول منطقی به شرکت های خدماتی واگذار شود تا سرمایه گذاری های انجام شده در زیرساخت ها و تاسیسات با گذر زمان آسیب نبیند و حفظ شود.

 

در این گردهمایی یک روزه که برای اولین بار در طول سالیان گذشته برگزار شده است مدیران شهرکهای صنعتی و شرکتهای خدماتی سراسر کشور ضمن طرح مشکلات و چالش های پیش رو، دغدغه های این بخش را مطرح کردند و معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت نیز پاسخ داد و تصمیم های لازم گرفته شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"