کد خبر: ۴۱۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۷ تير ۱۳۹۵

لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تسریع در روند توسعه خطوط ریلی و واگن سازی پایتخت

به گزارش خبرخودرو، رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس در خصوص لزوم توسعه حمل و نقل عمومی گفت: اختصاص بودجه و اعتبارات برای هر بخشی بر اساس درآمد دولت تعیین می گردد.

 محمد جواد کولیوند در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرخودرو، اظهار داشت: میزان اعتباری که برای توسعه و نوسازی حمل و نقل ریلی اختصاص داده شده در حد توان دولت است و به نظر می رسد که مابقی این اعتبار باید از طریق بخش خصوصی تأمین گردد.

وی با اشاره به همکاری شرکت هایی که به عنوان بخش خصوصی سرمایه گذاری می نمایند، تصریح کرد: این شرکت ها باید همراه با دولت در امر توسعه نوسازی بخش حمل و نقل عمومی گام برداشته و اقدامات لازم را اجرایی نمایند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جبران عقب ماندگی در بحث مترو و خطوط ریلی و واگن سازی کشور، خاطرنشان کرد: قطعا باید خطوط ریلی از نظر کیفی و ایمنی ارتقا یابد و نباید تنها به دنبال توسعه کمی بود، ضمن این که توسعه کمی از مهم ترین شاخص ها در این بخش است ولی توسعه باید به صورت چندجانبه باشد.

وی در ادامه بیان کرد: به اعتقاد بنده کیفیت ریل ها، واگن ها و سرویس دهی عمومی باید در سطح بالایی قرار گیرد که به یک نظام پاسخ گویی مثبت از طرف مردم دست یابد.

کولیوند در خاتمه در خصوص کمبودهای فعلی در متروی پایتخت گفت: کمبودی که در حال حاضر وجود دارد در بحث تعداد واگن ها می باشد که برای توسعه و افزایش تعداد واگن ها به سرمایه گذاری نیاز است که این سرمایه گذاری باید از طرف دولت یا شهرداری و یا بخش خصوصی صورت گیرد ولی در حال حاضر بخش خصوصی وجود ندارد و دولت نیز نمی تواند نیاز مالی بخش حمل و نقل را تأمین نماید و شهرداری نیز در این میان با مشکل مواجه شده است.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"