کد خبر: ۴۱۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
با رشد تقاضای خودروهای صفر
به گزارش خبر خودرو، پس از چند ماه رکود بهاری بازار خودرو و در آستانه دومین ماه تابستان به عنوان فصل مسافرت های خانوادگی، به نظر می رسد بازار خودروهای داخلی تا حدودی از وضعیت گذشته خارج و با افزایش تقاضا روبرو شده است چنانچه بررسی قیمت ها در بازار حاکی از آن است که قیمت اغلب خودروهای داخلی در بازار با درصدی افزایش قیمت روبرو شده است.

بازار دست دوم ها به گل نشست

به گزارش خبر خودرو،  پس از چند ماه رکود بهاری بازار خودرو و در آستانه دومین ماه تابستان به عنوان فصل مسافرت های خانوادگی، به نظر می رسد بازار خودروهای داخلی تا حدودی از وضعیت گذشته خارج و با افزایش تقاضا روبرو شده است چنانچه بررسی قیمت ها در بازار حاکی از آن است که قیمت اغلب خودروهای داخلی در بازار با درصدی افزایش قیمت روبرو شده است.

این افزایش قیمت ها در حالی اتفاق می افتد که اغلب شرکتهای خودروساز عرضه کننده محصولات  چینی در کشور طی چند ماه اخیر با کاهش تیراژ مواجه شده و در هفته های اخیر شرایط فروش جذابی را برای محصولات خود ارائه نموده اند.

هر چند با مجوز افزایش قیمت شورای رقابت و افزایش قیمت محصولات دو شرکت بزرگ خودروساز داخلی پیش بینی می گردید بخش بیشتری از مشتریان واقعی به سمت خرید مدل های چینی با شرایط فروش ویژه جذب شوند اما وضعیت کنونی بازار خودرو و ارائه روش های فروش ویژه خودروسازان داخلی نتوانست تقاضای بازار خودروهای داخلی را تغییر دهد بلکه به گفته فعالان در هفته های اخیر و با رشد سفرهای تابستانی بازار خودروهای داخلی با افزایش تقاضا مواجه شده است چنانچه این شرایط تا حدود قیمت خودروهای داخلی را در بازار تکان داده است .

یکی از فعالان بازار خودرو در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : بازار خودروهای داخلی در دو هفته اخیر تا حدودی با رشد تقاضا مواجه شده چنانچه افزایش آمار مراجعات به نمایندگی ها و افزایش تقاضا حدودا یک میلیون تومانی بر قیمت این خودروها در بازار تاثیر گذاشته است.

زمانی افشار تصریح کرد : ورود به دومین ماه تابستان و افزایش سفرها موجب گردیده که اغلب محصولات دو شرکت ایران خودرو و سایپا حدود یک میلیون تومان در بازار با افزایش قیمت روبرو شود. البته افزایش های صورت گرفته عمدتا در محصولات ایران خودرو بوده است.

وی شرایط ارائه شده توسط نمایندگی های فروش خودروسازان را به نفع خریداران اعلام کرد و افزود :  شرایطی که توسط شرکتها ارائه شده هر چند به نفع خریداران است اما به نظر نمی رسد این مساله باعث سوء استفاده دلالان و ایجاد حاشیه بازار شود .

وی افزود : البته برخی از نمایشگاه داران با شرایط نقدی خودروها را خریداری و به صورت اقساطی و با ثبت سند به متقاضیان واگذار می کنند در حالی که  متقاضیان با خرید از نمایندگی ها تا زمان باز پرداخت تسهیلات سند به نام آنها نخواهد شد.

این فعال در بازار خودرو در خصوص وضعیت قیمت خودرو در روزهای آتی گفت : به نظر نمی رسد قیمت خودروها بیش از اینها در بازار افزایش یابد و پیش بینی می شود در همین ارقام ثابت بماند.

زمانی افشار همچنین در خصوص بازار خودروهای وارداتی گفت : همچنان بازار وارداتی با افت شدید تقاضا روبرو است و تنها گاهی معاملات بسیار محدودی در این بازار صورت می گیرد ضمن اینکه وضعیت کنونی تاثیری بر قیمت وارداتی ها در بازار نداشته است.

وی در ادامه در ارتباط با بازار خودروهای دست دوم یاد اورشد : بازار این خودروها کاملا راکد است چنانچه در اوضاع کنونی کمتری کسی برای تبدیل خودرو به بازار مراجعه کند از این رو بازار خودروهای دست دوم کاملا با رکود همراه است.

وی تصریح کرد : پیش بینی می شود بازار خودرو تا پایان تابستان به همین منوال بوده و تغییر چدنای را ظرف دو ماه آینده شاهد نباشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"