کد خبر: ۴۲۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن قطعه سازان می گوید جریان واردات قطعات به کشور، بنیان صنعت قطعه سازی را برهم خواهد زد.

جریانی که بنیان صنعت قطعه سازی را هدف قرار داده است

به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن قطعه سازان می گوید جریان واردات قطعات به کشور، بنیان صنعت قطعه سازی را برهم خواهد زد.

محمد باقر رجال در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : عدم جلوگیری از ورود قطعات و تداوم سیر واردات قطعات توسط برخی شرکتهای قطعه ساز، قطعا به صنعت قطعه سازی کشور ضربه جدی وارد خواهد کرد.

وی اظهار داشت : متاسفانه هم اکنون بخش مهمی از قطعات وارداتی توسط برخی شرکتهای قطعه ساز و به سفارش خودروسازان صورت می گیرد.قطعات ارزان و گاها کم کیفیتی که به لحاظ قیمتی منافع شرکتها را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد : البته در این راستا اقداماتی در غالب نامه و درخواست تنظیم و به دستگاههای مسئول و ناظر ارسال شده است اما تاکنون نتیجه ای را به همراه نداشته است.

وی اظهار داشت : امروز قطعاتی که با اجبار خودروسازان توسط برخی قطعه سازان داخلی وارد و تامین می شود منافعی را به جهت خرید تولیدات داخلی در بخش تعرفه های گمرکی برای خودروساز به دنبال دارد به طوری که خودروسازان با عنوان خرید قطعه از قطعه ساز داخلی از برخی از قوانین بهره مند شده و مشمول معافیت ها و تخفیفات گمرکی می شوند .

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر ممانعتی از سوی خودروساز نسبت به ورود و تامین قطعات وارداتی صورت نمی گیرد ، خاظر نشان کرد :  با توجه به تاثیر این اقدام در کاهش هزینه تولید، عملا شرکتها در این ارتباط اقدامی انجام نمی دهند بلکه غالبا به جهت منافعی که دارند قطعه سازان را در این راستا تشویق می کنند و از کلیه مزایا و تخفیفات  تعرفه ای ساخت داخل نیز بهره مند می شوند.

رجال با اشاره به لزوم رفع مشکل بسیار جدی واردات قطعات به کشور تصریح کرد : متاسفانه این مساله با وجود برخی اقدامات در رفع آن همچنان ادامه دارد امید است با شکل گیری هیات مدیره جدید انجمن قطعه سازان و رفع موانع موجود بتوانیم بهتر در این زمینه پی گیری نموده تا این مشکل که بنیان قطعه سازی کشور را هدف گرفته را حل نماییم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"