کد خبر: ۴۲۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، فیلتر و روغن گفت : در حال حاضر نزدیک به 40 درصد از تایرهای موجود در بازار ، وارداتی و عمدتا از محصولات چینی است .

تعهدات مالی فروشندگان ، قیمت لاستیک را در بازار کاهش داد

به گزارش خبر خودرو ، نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، فیلتر و روغن گفت : در حال حاضر نزدیک به 40 درصد از تایرهای موجود در بازار ، وارداتی و عمدتا از محصولات چینی است .

سماواتی در گفتگو خبر خودرو افزود : افرادی که ادعای بی‌کیفیتی محصولات وارداتی را مطرح می کنند تلاش دارند تا ارزش کالای تولیدی را بالا ببرند در حالی که اگر ادعایی در این زمینه دارند راهکار آن عرضه لاستیک‌های باکیفیت‌ تر توسط تولیدکنندگان داخلی و ایجاد فضای رقابتی در این صنعت است.

وی با تاکید بر اینکه باید از تولید داخل حمایت شود تا توان رقابت فراهم شود ، اظهار کرد: هم اکنون در دنیا فعالان این صنعت، در زمان کوتاهی برند تازه‌ای را وارد بازار می‌کنند در حالی که تولیدات داخلی همچون برخی از کالاهای دیگر همچنان تکرار همان مدل‌های قدیمی است و گزینه‌های جدیدی کمتر به این صنعت اضافه می شود.

وی افزود : در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی مشکلات عدیده ای دارند از این رو نیاز است دولت برای حفظ این بخش از صنعت کشور حمایت های مادی و معنوی را داشته باشد ضمن اینکه همزمان باید دانش تولیدکننده داخل ارتقا یافته و به فناوری‌های روز دنیا مجهز شوند.

وی گفت : باید به مردم اجازه داد تا خود انتخاب کنند و مانع سلیقه مردم نشویم چرا که قطعا سیاست‌های تحمیلی پاسخگو نخواهد بود.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، فیلتر و روغن در ادامه به وضعیت بازار لاستیک و روغن اشاره کرد و یاد آورشد : همچنان بازار لاستیک و روغن در رکود به سر می برد و صرفا متقاضیان خرید بر اساس ضرورت و نیاز به این بازار مراجعه می کنند.

سماواتی همچنین با توجه به تاثیر رکود حاکم بر جامعه در افت قیمت در بازار لاستیک و روغن گفت : از ابتدای امسال بر خلاف نرخ تورم و افزایش قیمت در بسیاری از بخش ها ، شاهد افت چند درصدی در قیمت لاستیک و روغن در بازار بوده ایم.

وی گفت : البته هر گونه تغییر و یا کاهش قیمت لاستیک و روغن در وضعیت کنونی بازار بسته به شرایط فروشندگان دارد به طوری که هم اکنون برخی از عرضه کننده به دلیل تعهدات مالی با صرف نظر از بخشی از سود ، کالای خود را زیر قیمت بازار عرضه می کنند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"