کد خبر: ۴۲۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
گروه بین الملل: تسلا اعلام کرده که در پی تولید وانت پیکاپی برقی برآمده بنابراین طراحان اقدام به انتشار طراحی ذهنی از این مدل کرده اند.

تسلا نیز پیکاپ می سازد!

گروه بین الملل: تسلا اعلام کرده که در پی تولید وانت پیکاپی برقی برآمده بنابراین طراحان اقدام به انتشار طراحی ذهنی از این مدل کرده اند.

به گزارش خبرخودرو، الون موسک تایید کرد که به عنوان بخش دوم برنامه بزرگ تسلا یک وانت یپکاپ light-duty و heavy-duty در مراحل ابتدایی ساخت هستند و اوایل سال آینده رونمایی خواهند شد. وی اظهار داشت این خودروساز در پی محصولی برای رقابت با فورد F-150 است.

هنوز مشخص نیست که نام وانت پیکاپ تسلا چه خواهد بود. این خودروساز تا کنون مدل های S، 3 و X را عرضه کرده بنابراین شاید بتوان منتظر مدل Y از این خودروساز بود تا خط تولید تسلا را کامل کند. مدل Y هم چنین می تواند کراس اووی کامپکت باشد که بر اساس پلتفرم مدل 3 ساخته می شود اما تسلا از این ساختار برای وانت پیکاپ جدید خود نیز استفاده خواهد کرد.

مهندسی نیرومحرکه ای مناسب برای یک وانت برقی می تواند چالشی بزرگ برای این خودروساز آمریکایی باشد چرا که باید طیف حرکتی خوبی فراهم سازد. وانت ها به گشتاور بالایی برای حرکت به همراه قابلیت های آفرود و حمل بار نیاز دارند اما شاید تسلا با تکنولوژی های کنونی خود برای وانت پیکاپی light-duty آماده باشد. ساخت رقیبی در سایز هوندا Ridgeline برای این خودروساز سخت نخواهد بود.

یک وانت heavy-duty نیز در دستور کار این برند قرار دارد که مهندسی آن سخت تر خواهد بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"