کد خبر: ۴۲۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی کشور می گوید تا زمانی که رانت در کشور وجود دارد به هیچ عنوان استعدادهای واقعی در صنعت قطعه سازی کشور رشد نخواهد کرد.

حذف بخش زیادی از قطعه سازان از شبکه تامین خودروسازان

به گزارش خبر خودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی کشور می گوید تا زمانی که رانت در کشور وجود دارد به هیچ عنوان استعدادهای واقعی در صنعت قطعه سازی کشور رشد نخواهد کرد.

علی اکبر جوانروح در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به حذف بخش زیادی از قطعه سازان از شبکه تامین خودروسازان گفت : در این شرایط برخی از واحدهای قطعه سازی که تعطیل شده اند به جهت رانت با خودروساز در شبکه تامین خودروسازان قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون بدون وجود رانت تامین کننده ای امکان فعالیت ندارد ، خاطر نشان کرد : متاسفانه نظارت بر این بخش صرفا نظارت های سطحی است و بر جریان تامین قطعات و زنجیره تامین خودروسازان نظارت دقیقی صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به عدم استفاده از قطعه سازان دارای دانش فنی در شبکه تامین خودروسازان گفت :  امروز متاسفانه شرکتهایی تامین کننده هستند که صرفا با خودروساز رابطه داشته چرا که اصولا خودروسازی در ایران ضوابطی نیست .

وی در ادامه یکی از مشکلات امروز  صنعت خودرو را عدم رضایت مشتریان از کیفیت و نبود خودروهای جدید و به روز در کشور اعلام کرد و اظهار داشت : برای تولید و عرضه خودروهای جدید باید زمینه ارتقاء تکنولوژی در صنعت قطعه سازی نیز فراهم شود .

وی افزود : البته برای دستیابی به شرایط موجود در تولید و عرضه در صنعت خودرو باید عزم و اراده ای محکم به منظور قطع دست دلالان از این صنعت وجود داشته باشد.

عضو انجمن قطعه سازان در ادامه از اوضاع نقدینیگی در واحدهای قطعه سازی در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت : متاسفانه رکود و کاهش تقاضا  در بازار خودرو بر وضعیت واحدهای قطعه سازی نیز تاثیر گذاشته و موجب گردیده تا بخش زیادی از واحدهای قطعه سازی کشور ورشکست و تعطیل شوند.

جوانروح با توجه به پرداخت بخشی از مطالبات معوقه قطعه سازان افزود :  البته پرداخت بخشی از مطالبات معوقه رقمی نیست که بتواند در بهبود وضعیت قطعه سازان تاثیر بگذارد.

وی تصریح کرد : در حال حاضر مهم تر از موضوع نقدینگی عدم وجود بازار مناسب در صنعت قطعه سازی کشور است به طوری که در این سالها بخشی از زیادی از سفارشات تولید قطعه سازان کوچک از آنها اخذ و به قطعه سازان بزرگ داده شده است .

وی با اشاره به اینکه هم اکنون اوضاع تولید و بازار برای واحدهای قطعه سازی به خصوص شرکتهای کوچک بسیار نگران کننده شده است ، تاکید کرد :در صورت ادامه این وضعیت در  اقتصاد و بازار به تدریج سایر بخش های تولیدی و قطعه سازی از ریل فعالیت خارج خواهند شد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"