کد خبر: ۴۲۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۸ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۵

عوامل موثر بر جریان تقاضا در بازار خودرو ایران

به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : با تمرکز نیاز بازار داخل به تولیدات داخلی و جذب بازار کشورهای اطراف و منطقه ، شاهد شرایط بهتری در بازار و خودروسازی کشور خواهیم بود.

فریدون  احمدی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل تحریم ها و عدم استفاده از فناوری های روز صنعت خودرو ایران با مشکلات زیادی مواجه بوده است چنانچه این مساله بر جریان تولید و تقاضای بازار خودرو نیر تاثیر گذاشته است.

وی تصریح کرد : البته در این مدت تلاش خوبی از سوی خودروسازان و داخلی برای جذب تکنولوژی و توسعه سبد محصولات جدید و به روز صورت گرفته است .

وی همچنین با اشاره به تولید خودروهای جدید در جریان قرارداد همکاری با شرکای خارجی،  خاطر نشان کرد : سرمایه گذاری مشترک به صنعت خودروسازی کشور این امکان را می دهد که ضمن بهره گیری از تجربیات خودروسازان طرف قرارداد ، بازاریابی در بازارهای هدف و منطقه را با موفقیت بیشتری به پیش برند.

وی گفت : حضور سرمایه گذاران خارجی با شرایط معین و توسعه همکاری های مشترک با خارجی ها در رفع مشکلات صنعت خودرو در حوزه نقدینگی و تولید نقش مهمی و موثری خواهد داشت.

وی با اشاره دو موضوع کیفیت وعدم رقابت پذیری به عنوان چالش های اصلی صنعت خودرو ایران عنوان اظهار داشت : : متاسفانه عدم تمرکز جدی بر روی کیفیت و  نبود رقابت مناسب در صنعت خودرو تولید و بازار خودرو ایران تاثیر گذاشته است.

وی تاکید کرد : پیش بینی می شود با توسعه همکاری ها شاهد ارتقاء کیفیت ،افزایش تیراژ تولید و همچنین توسعه اشتغال و صادرات خودرو در صنعت خودرو ایران باشیم.

نماینده زنجان و طارم در مجلس دهم با اشاره به عدم تکرار شرایط گذشته در  قراردادهای همکاری های اخیر ، بر حمایت مجلس از قراردادهای اخیر خودروسازان تاکید کرد و گفت : مسلما مجلس می تواند در حوزه قانون گذاری در این زمینه وارد و در فراهم نمودن بسترهای قانونی برای حضور شرکتهای خارجی نقش موثری را ایفا نماید.

احمدی افزود : مسلما حمایت مجلس از تولید و رفع موانع قانونی در این یخش در افزایش تولید داخل و اشتغالزایی در کشور بسیار موثر خواهد بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"