کد خبر: ۴۲۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که دستیابی به بازار رقابتی ، خودروسازان را وارد عرصه سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه می کند.

گزینه مهمی که در جریان طراحی پلت فرم در صنعت خودرو ایران مغفول مانده است

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که دستیابی به بازار رقابتی ، خودروسازان را وارد عرصه سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه می کند.

رامین نورقلی پور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به ضرورت توجه به حوزه آندی در صنعت خودرو ایران اظهار داشت : خودروسازان بر اساس نیاز بازار باید به سمت سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه حرکت نمایند.  

وی تصریح کرد : خودروسازان باید برای دستیابی به بازار رقابتی تلاش نمایند تا  در عرصه ای قرار گیرند که سرمایه گذاری بیشتری بر روی بخش آرندی نمایند.

وی با اشاره به عدم سرمایه گذاری مناسب در بخش تحقیق و توسعه در صنعت خودرو دنیا ، گفت  : متاسفانه در بخش هایی از تاریخ خودروسازی ایران  اصلا به موضوع تحقیق و توسعه توجهی نشده است ضمن اینکه بازار خودرو ایران،  بازاری غیر رقابتی است و همین مساله خودروساز را مجبور به سرمایه گذاری در بخش آرندی نمی کند.

وی تاکید کرد : اینکه  دولت خودروساز را مجبور به سرمایه گذاری در بخش آرندی نماید قطعا راهکار مناسبی برای این موضوع نخواهد بود.

وی با اشاره به نقش تحریم ها در جریان عدم سرمایه گذاری در حوزه طراحی پلت فرم در صنعت خودرو ایران اظهار داشت : متاسفانه تحریم ها از موانع بسیاری مهم در جهت برنامه های توسعه ای خودروسازی ایران بوده است.

نماینده نماینده کردکوی و بندر ترکمن در مجلس دهم تصریح کرد : قطعا قدرت بازدارندگی تحریم ها در چشم انداز 1404 دیده شده است.

نورقلی پور با توجه به لزوم طراحی حداقل 5 پلت فرم در افق 1404 صنعت خودرو اظهار داشت : از موانعی بسیار مهمی که جریان طراحی پلت فرم در صنعت خودرو ایران بسیار مغفول مانده و مدیران شرکتهای خودروسازی نیز به آن اذعان دارند عدم توجه به موضوع آرندی و تحقیق و توسعه است.

وی گفت : متاسفانه در صنعت خودرو ایران سهم بسیار کمی از اعتبارات خودروسازان به بخش آرندی اختصاص یافته است در حالی که باید سهم اعتبارات در این بخش افزایش یابد.

وی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری برای طراحی و توسعه پلت فرم در صنعت خودرو ایران اظهار داشت : هر گونه سرمایه گذاری در حوزه آرندی مستلزم مطالعه و تحقیق و توسعه است چنانچه هم اکنون بسیاری از خودروسازان موفق دنیا ، بخش آرندی آنها ، حوزه بسیار فعال و مهمی است که سرمایه گذاری زیادی در این بخش صورت می گیرد چرا که هر گونه سرمایه گذاری در این بخش زمینه ای برای توسعه صنعت خودروسازی است.

وی گفت : درصورتی که  بتوان در بخش تحقیق و توسعه سرمایه گذاری بیشتری نمود مسلما می توان پلت فرم های بیشتری را طراحی و تولید کرد چرا که  قابلیت و دانش فنی و تکنولوژی لازم برای طراحی پلت فرم در ایران وجود دارد.

وی با اشاره به دانش فنی متخصصین داخلی تصریح کرد :البته مساله مهم در این بخش سرمایه گذاری و مدیریت صحیح سرمایه گذاری که در صورتی که در جهت درست قرار گیرد موجب دست یابی به طراحی و توسعه پلت فرم خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"