کد خبر: ۴۲۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در خصوص ایجاد مزاحمت و سد معبر وانت بارها و پیک موتوری ها گفت : طبق قانون ، پلیس راهنمایی و رانندگی مسئولیت برخورد و اعمال قانون وانت بارها و پیک موتوری های که در معابر سواره رو ، ایجاد سد معبر یا مزاحمت کرده اند را دارد .

معضل خلاء قانونی در برخورد با سد معبر وانت بارها و پیک موتوری ها

به گزارش خبر خودرو ، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در خصوص ایجاد مزاحمت و سد معبر وانت بارها و پیک موتوری ها گفت : طبق قانون ، پلیس راهنمایی و رانندگی مسئولیت برخورد و اعمال قانون وانت بارها و پیک موتوری های که در معابر سواره رو ، ایجاد سد معبر یا مزاحمت کرده اند را دارد .

ابوالقاسم چیذری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : در حال حاضر مجوز فعالیت وانت بارها جهت حمل و جابجایی بار و مجوز تردد پیک موتوری ها برای جابجایی مسافر و بار از سوی شرکت بادپا ، طبق یک ضابطه مشخصی ارائه می گردد .

وی در ادامه در خصوص برخورد با متخلفینی که ایجاد سد معبر و مزاحمت کرده اند تصریح کرد : هم اکنون قانون به شهرداری ها اجازه داده است تا اینگونه مزاحمت ها را در ابتدا رفع و در صورت مقاومت ، بار آنها را توقیف کنند .

 وی افزود : همچنین اگر این اشخاص در حاشیه خیابان ها ایجاد مزاحمت ، ترافیک و سد معبر کنند از نظر قانونی  عملی مجرمانه است و توسط نیروهای انتظامی به همراه نیروهای شهربانی خودرو توقیف می گردد و تا مدتی که قانون گذار تعیین کرده است در پارکینگ می ماند لذا این اشخاص بعد از اتمام این مدت می توانند با پرداخت جریمه و تعهد به نیروی انتظامی خودروهای توقیفی خود را آزاد کنند .

چیذری با اشاره به قرار دادن امحال و امکانی در خصوص ساماندهی وانت بارها و پیک موتوری ها اذعان داشت : سازمان شهرداری تهران به ویژه شرکت شهربان و حریم بان در نظر دارد به منظور ساماندهی وانت بارها و پیک موتوری ها مکان هایی را مشخص کند تا اشخاص و نیازمندان واقعی با مجوز ساعتی فعالیت داشته باشند البته این مکان ها به هیچ عنوان در حاشیه خیابان ها و سواره روها نخواهد بود بلکه در فضاهایی خارج از محل تردد شهروندان تعبیه می گردد .

وی از لزوم حمایت دولت در خصوص رفع سد معبر وانت بارها و پیک موتوری ها خبر داد و بیان کرد : ضروری است تا پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص سد معبر وانت بارها و پیک موتوری ها حمایت های لازم را داشته باشد زیرا در بطن این موضوع متاسفانه افراد سودجوی متخلفی هستند که شناسایی نشده اند و شرکت شهربان و حریم بان شهرداری از نیروی انتظامی درخواست دارد تا آنها را شناسایی و برخورد کند .

وی افزود : هم اکنون این شرکت به همکاری دستگاه های دولتی مانند سازمان بهزیستی ، کمیته امداد ، سازمان حمایت از مصرف کننده و  تولید کننده ، وزارت بهداشت ، وزارت بازرگانی و تعزیرات حکومتی نیاز دارد تا در عین اینکه به بازاری ها و اصناف لطمه ای وارد نشود به حفظ کرامت اشخاص نیازمندان نیز توجه گردد .

وی با اشاره به بزرگترین مشکلات در اجرای طرح ساماندهی وانت بارها و پیک موتوری ها گفت : عدم همکاری و همیاری دستگاه های دولتی یکی از بزرگترین مشکلات در اجرای این طرح است لازم به ذکر است که قانون در این مورد نقص دارد زیرا این قانون مدون متعلق به دهه 40 است و مبتنی بر نوع دست فروشی و سد معبر آن زمان تهیه شده است .

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در پایان اظهار داشت : شهرداری با همکاری شورای شهر یک طرح و لایحه ای را در باب طرح ترمیم قانون برخورد با سد معبر و دست فروشی تنظیم و به مجلس ارائه دهد تا معضل و خلاء قانونی در برخورد با اینگونه تخلفات و مزاحمت ها رفع گردد .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"