کد خبر: ۴۲۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران با اشاره به روند رو به رشد میزان مطالبات صنعت تایر از خودروسازان گفت : تاکنون میزان مطالبات صنعت تایر از خودروسازان از مرز 350 میلیارد تومان گذشته است.

مطالبات صنعت تایر از خودروسازان از مرز 350 میلیارد تومان گذشت

به گزارش خبر خودرو، رئیس  هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران با اشاره به روند رو به رشد میزان مطالبات صنعت تایر از خودروسازان گفت : تاکنون میزان مطالبات صنعت تایر از خودروسازان از مرز 350 میلیارد تومان گذشته است.

گنجی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : در جریان پرداخت بخشی از مطالبات قطعه سازان متاسفانه هیچ اقدامی در راستای پرداخت مطالبات صنعت تایر صورت نگرفته است.

وی گفت : همچنان اغلب تولید کنندگان در این صنعت به خودروسازان کالای سفارشی تحویل می دهند در حالی که هیچ پولی را بابت سفارشات ارائه شده ، دریافت نمی کنند و هر روز میزان مطالبات از خودروسازان افزایش می یابد.

وی تاکید کرد : از آنجا که خطوط تولید برخی از تولیدکنندگان برای خودروسازان طراحی شده و از سویی حجم بالایی را شامل می شود بنابراین بسیاری از تولیدکنندگان تایر ناگزیر به تولید و تحویل سفارشات به صنعت خودرو هستند.

وی تصریح کرد : تبعا در چنین شرایطی تولیدکنندگان ناگزیر به دریافت وام و تسهیلات با سودهای تعیین شده هستند تا کالای مورد نیاز خودروساز را تولید و تامین نمایند در حالی که هیچ پولی را بابت تولید از خودروساز دریافت نمی کنند.

وی اظهار داشت : مسلما تا جایی این روند تامین سفارشات خودروسازان ادامه خواهد یافت و از محلی این جریان قطع خواهد شد.

این فعال در صنعت تایر خاطر نشان کرد : متاسفانه شرایط موجود موجب کاهش ظرفیت تولید در صنعت تایر شده است  به طوری که اغلب کارخانجات تولیدی بسته به توان مالی ، ظرفیت تولید شان را بین 20 تا 40 درصد کاهش داده اند.

گنجی با توجه به اقدام بانک مرکزی در کاهش سود تسهیلات بانکی تصریح کرد : تا این لحظه هیچ تولیدکننده ای تسهیلات با سودهای تعیین شده را دریافت نکرده است و تنها سود انتهای سال بانک ها به جهت کاهش بهره به سپرده گذاران  افزایش یافته است.

وی در خصوص نرخ تعرفه واردات تایر گفت : پیشنهاد انجمن صنفی افزایش 55 تا 60 درصدی نرخ تعرفه واردات بود اما متاسفانه تعرفه واردات تایر تنها 6 درصد افزایش یافت و از 25 به 31 تغییر نمود.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"