کد خبر: ۴۲۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، عضو انجمن قطعه سازان گفت : قطعه سازان همچنان منتظر راهکارهای اساسی برای نجات صنعت قطعه سازی هستند در حالی که تاکنون دولت برنامه مشخصی را در این زمینه ارائه نکرده است.

راهکاری جامع برای نجات صنعت قطعه سازی کشور

به گزارش خبر خودرو ، عضو انجمن قطعه سازان گفت : قطعه سازان همچنان منتظر راهکارهای اساسی برای نجات صنعت قطعه سازی هستند در حالی که تاکنون دولت برنامه مشخصی را در این زمینه ارائه نکرده است.

محسن رزم خواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : باید راهکاری جامع در این راستا تدوین شود تا  کل صنعت قطعه سازی از بحران نجات یابد .بخشی نگری به این صنعت ممکن است مشکل چند واحد کوچک را حل نماید اما مشکل این صنعت قطعه سازی را حل نخواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت قطعه سازان به عنوان یکی از مهمترین بخش در صنعت خودرو تصریح کرد :هم اکنون قطعه سازان نیز با مشکلات متعددی در زمینه نقدینگی مواجه هستند بنابراین باید راه حل های جامعی برای کل صنعت قطعه سازی کشور تدوین شود.

وی با اشاره به تداوم مشکل نقدینگی قطعه سازان و عدم پرداخت مطالبات در این صنعت اظهار داشت : بر خلاف وعده های داده شده تا این لحظه گشایش چندانی در جریان مطالبات قطعه سازان صورت نگرفته است اما همچنان امیدوار به  بهبود اوضاع و گشایش در جریان پرداخت ها هستیم.

وی تاکید کرد : باید تصمیمات متفاوتی در صنعت خودرو و قطعه سازی گرفته شود تا نجات صنعت خودرو و قطعه سازی کشور فراهم شود.

وی همچنین بر لزوم توجه بیشتر به حوزه طراحی و تحقیق و توسعه در صنعت خودرو پرداخت و اظهار داشت : توجه به تحقیق و توسعه در صنعت خودرو و از سویی سرمایه  گذاری بر روی ماشین آلات پیشرفته و تولید محصولات با کیفیت و قیمت مناسب  از جمله برنامه های ضروری است که باید در صنعت خودرو و همچنین قطعه سازی صورت گیرد.

مشاور انجمن قطعه سازان تصریح کرد : امروز یکی از دلایل مهم بی کیفیتی خودروهای داخلی ورود قطعات وارداتی است و به نظر می رسد اراده قوی نسبت به ورود قطعات بی کیفیت در کشور وجود ندارد.

رزم خواه با اشاره به اینکه اصلاح ساختار قطعه سازی ایران نیازمند سرمایه گذاری است اظهار داشت : صورتی که سرمایه گذاری لازم برای اصلاح در این بخش از صنعت صورت نگیرد جریان توسعه در صنعت قطعه سازی ایران با مشکل مواجه خواهد شد.

وی افزود : پیش بینی می شود با حضور فعال شرکتهای خارجی در بازار ایران ضمن جبران عقب ماندگی ها شاهد تغییر و تحول اساسی در صنعت خودرو و توسعه قطعه سازی در ایران باشیم.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"