کد خبر: ۴۲۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

155 طرح صنعتی و معدنی در هفته دولت افتتاح می‌شوند

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در هفته دولت امسال 155 طرح صنعتی و معدنی در 31 استان کشور با سرمایه گذاری بیش از 50 هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

منوچهر طاهایی افزود: با بهره برداری از طرحهای یاد شده در هفته دولت برای 9 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه گفت: 8 طرح بزرگ و مهم از 155 طرح صنعتی و معدنی مشخص شده قابل افتتاح در هفته دولت، قرار است با حضور رئیس جمهور، معاون اول ریاست جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت در استانهای مختلف به بهره برداری شود.

طاهایی 8 طرح بزرگ صنعتی و معدنی قابل افتتاح یاد شده را شامل کاغذ ترمه درآذربایجان شرقی ، فولاد کاوه جنوب کیش در استان هرمزگان ،آریا ترانسفور شرق در استان سمنان ، آریا ترانسفو قدرت در استان سمنان ، زر معدن اختران در استان مرکزی ، پاشوما در استان قم ، فروتوز ناب در استان البرز و ورقهای پوشش دار در استان چهار محال و بختیاری دانست.

وی در ادامه در بحث رونق تولید در کشور، یادآور شد: در موضوع اعطای تسهیلات به 7 هزار و 500 طرح کوچک و متوسط صنعتی و معدنی تا این لحظه هزار و 300 میلیارد تومان برای هزار و 304 طرح پرداخت شده است و به طور متوسط یک میلیارد تومان برای هر واحد صنعتی و معدنی متقاضی دیده شده است.

طاهایی با بیان اینکه طی سه ماهه نخست امسال بالغ بر 28 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت تزریق شده است، گفت: نیاز بخش صنعت به طور متوسط حدود 200 هزار میلیارد دلار در سال است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طی سه ماهه نخست امسال خوشبختانه با فضای مناسب ایجاد شده رشد صنعتی به 4.2درصد رسیده که امید است روند افزایشی داشته باشد.

طاهایی در ادامه گفت: چندی است که ما در وزارت صنعت، معدن وتجارت ؛«نهضت مردمی حمایت از تولید داخلی » راه اندازی کرده ایم که درصددیم تا با معضل کالاهای قاچاق شده به کشور همچنین مصرف کالاهای خارجی با اقدامات فرهنگی و رسانه ای مقابله کنیم که در این جهت از رسانه های خبری کشور استمداد می طلبیم.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: این وزارتخانه طی هفته گذشته که مصادف با روز خبرنگار بود، رویکرد رسانهای به منظور رونق تولید، بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فضای بهتر برای رشد و توسعه کشور داشته به طوری که جلساتی با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و بدنبال آن انعقاد تفاهمنامه همکاری با رسانه ملی و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران کرده است و قرار دارد تا این تعاملات را با سایر رسانه های مکتوب، شنیداری و دیداری به منظور انتقال اطلاعات صحیح به مردم و ذینفعان اقدام کند.

 


 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"