کد خبر: ۴۲۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

جریانی که منافع صنعت خودرو ایران را تضمین می کند

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که در همکاری مشترک با خودروسازان مطرح در عرصه بین المللی می توان بخش مهمی از انتظارات بازار و مصرف کنندگان داخلی را پاسخ داد.

رامین نورقلی پور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو  افزود : در شرایط کنونی صنعت خودرو ایران نیاز دارد تا تولیدات به روزی را برای پاسخ گویی به به تقاضای بازار و توجه به نیاز مصرف کننده داخلی عرضه نماید.

وی گفت : قطعا حرکت در این مسیر می تواند صنعت خودرو را در اهداف مورد نظر در همکاری با شرکتهای خارجی و افزایش داخلی سازی و توسعه صادرات تولیدات مشترک کمک نماید.

وی با اشاره به اینکه بدون انتقال تکنولوژی نمی تواند به توسعه مناسب در این صنعت دست یافت ، تصریح کرد : قطعا در همکاری با خودروسازان خارجی شاهد عرضه مدل های جدیدی به  بازار داخل خواهیم بود که می تواند در توسعه بازارهای صادراتی نیز نقش موثری داشته باشد.

وی تاکید کرد :  امروز همکاری و سرمایه گذاری شرکتهای خارجی نقش مهمی در انتقال تکنولوژی و توسعه خودروسازی در ایران دارد. در صورت سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو ، شاهد رشد اشتغال در کشور خواهیم بود.

وی با توجه به به نقش همکاری با شرکتهای خارجی در تولید محصولات رقابتی خاطر نشان کرد : دستیابی به بازار رقابتی ، خودروسازان را به عرصه سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه هدایت می کند.

نماینده کردکوی و بندر ترکمن در مجلس دهم اظهار داشت : در حال حاضر بازاری غیر رقابتی در صنعت خودرو ایران خودروساز را تشویق و یا مجبور به سرمایه گذاری در بخش آرندی نمی کند از این رو هم اکنون سهم بسیار کمی از اعتبارات در صنعت خودرو  به بخش آرندی اختصاص یافته که معتقدم در شرایط کنونی باید این سهم در حوزه تحقیق و توسعه افزایش یابد.

نورقلی پور افزود : با افزایش سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه انتظار می رود پلت فرم های بیشتری در صنعت خودرو ایران طراحی و تولید شود چرا که  ظرفیت و قابلیت لازم به لحاظ دانش فنی و تکنولوژی برای دستیابی به این مهم در خودروسازی ایران وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد : چنانچه خودروسازان در مسیری حرکت نماید که به عنوان طراح و تولیدکننده خودرو در دنیا شناخته شوند و جهت گیری برنامه ها و سرمایه گذاری های خارجی نیز در این جهت تعریف شود قطعا این جریان می تواند نقش موثری در توسعه صنعت خودرو داشته باشد.

وی در پایان یاد آورشد : استفاده از تجارب شرکت های صاحب نام در بازار جهانی، تشکیل کارگروه های نظارتی برای تعیین قیمت و بهبود کیفیت در سطح بین المللی می تواند علاوه بر ارتقاء کیفیت خودروی ایرانی، اعتماد مردم نسبت به تولیدات داخلی را افزایش دهد.

وی تصریح کرد : خوشبختانه با قراردادهایی که خودروسازان با شرکتهای های صاحب نام در این صنعت داشته به زودی شاهد تنوع محصول و ارتقای کیفیت همراه با قیمت مناسب خواهیم بود

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"