کد خبر: ۴۲۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

پایان فاز اول عملیات بازسازی کارخانه قند دزفول در مهر ماه

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، سازمان گسترش فاز اول بازسازی  کارخانه قند دزفول را  اواخر ماه مهر آینده به پایان می رساند

بنا به این خبر مهندس علیرضا ارغایی، مجری طرح های بازسازی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اعلام این خبر افزود این فاز شامل راه اندازی تاسیسات، بخارآب، برق و تصفیه شکر خام می شود.

مهندس ارغایی اظهار داشت  مطابق برنامه از پیش تعیین شده،  برای اردیبهشت ماه سال 96 مقرر گردید بخش چغندری راه اندازی شود و این محصول از کشاورزان تحویل گرفته شود.

بنا به گفته مجری طرح های بازسازی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، کارخانه قند دزفول، با 5 هزار تن ظرفیت دریافت روزانه چغندرقند ، بزرگترین کارخانه چغندر قند ایران بوده و در منطقه شوش و دزفول که 160 هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی دارد، احداث شده است.

وی افزود یک هکتار زمین کشاورزی در این منطقه برای  2الی 5/2 نفر اشتغال ایجاد می کند و با راه اندازی کامل این کارخانه، 450 نفر به طور مستقیم در کارخانه و 20 الی 25 هزار نفر به طور غیر مستقیم با تولید 500 هزار تن چغندر قند مشغول به کار می شوند.

مهندس ارغایی با اشاره به اینکه چغندر قند یک  محصول کشت تناوبی در این منطقه پر استعداد برای کشت و زرع  می باشد، افزود هدف اصلی این کارخانه رونق بخشیدن به کشاورزی در منطقه است. زیرا کشت چغندر قند در فصل پاییزه به دلیل استفاده از بارش های به موقع ، مقرون به صرفه است و قابلیت تولید 500 هزار تن و تولید 70 هزار تن شکر را دارد.

وی همچنین با اشاره به تولید علوفه بعنوان خوراک دام، افزود صنایع دامداری و گاوداری جزو صنایع ثانویه است که در این منطقه رونق گرفته و به تولید شیر، گوشت و شکر می انجامد.

مهندس ارغایی با اشاره به وظیفه ذاتی سازمان گسترش مبنی بر بازسازی صنایع وابسته به بخش خصوصی گفت خوشبختانه سازمان گسترش و بدون در اختیار داشتن شرکت ابزاری، موفق شد تا با استفاده ازماده  8 قانون هدفمندی یارانه ها که معطوف به کمک به پایدار شدن صنایع است روند بازسازی کارخانه قند دزفول را آغاز و با پیش بینی64 میلیارد ریال هزینه بازسازی ، تاکنون مبلغ  100 میلیارد ریال با حمایت وزیر صنعت، معدن و تجارت و پشتیبانی رئیس سازمان گسترش، دریافت و صرف بازسازی فاز اول نموده است..

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"