کد خبر: ۴۲۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران نوسان ایجاد شده در قیمت خودروهای داخلی را ناشی از ترفند برخی از شرکتهای خودروساز دانست و گفت : اغلب شرکتهای داخلی که اقدام به پیش فروش و ارائه شرایطی خودروها نمودند به جهت اینکه قیمت محصولات آنها به زیر قیمت کارخانه افت نکند ناگزیر به کاهش عرضه شدند.

علت نوسانات قیمتی در بازار خودرو اعلام شد

به گزارش خبر خودرو، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران نوسان ایجاد شده در قیمت خودروهای داخلی را ناشی از ترفند برخی از شرکتهای خودروساز دانست و گفت : اغلب شرکتهای داخلی که اقدام به  پیش فروش و ارائه شرایطی خودروها نمودند به جهت اینکه قیمت محصولات آنها به زیر قیمت کارخانه افت نکند ناگزیر به کاهش عرضه شدند.

سعید موتمنی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به اینکه همواره عرضه و تقاضا قیمت خودرو را در بازار را تعیین می کند ، افزود : زمانی که عرضه کاهش و تقاضا افزایش می یابد تبعا قیمت خودروها در بازار  افزایش می یابد این در حالی است که با افزایش عرضه و کاهش تقاضا ، قیمت خودروها به زیر نرخ کارخانه می رسد.

وی تصریح کرد : شرایطی کنونی قیمت خودروها و نوساناتی که در هفته ای اخیر در بازار خودرو ایجاد شده ، ناشی از انحصار موجود و ترفند برخی از شرکتهای خودروساز است.

وی تاکید کرد : در چنین شرایطی تنها نیاز است که گاها موجب مراجعه به بازار خودرو می شود در حالی که با عرضه محصولات جدید و پیش فروش آنها تقاضای زیادی را از سوی مصرف کنندگان را شاهد خواهیم بود.

وی همچنین از رفع رکود ار بازار خودرو خبر داد و  اظهار داشت :  البته افت تقاضایی که مدت زیادی است در بازار رخ داده عمدتا به دلیل افزایش تقاضای خودروهای جدید توسط مصرف کنندگان داخلی است.

این فعال در بازار خودرو در ادامه به جریان کاهش و افزایش قیمت برخی از خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت : خودرو پژو 206 v8 در هفته گذشته 383  میلیون ریال بود در حالی که در هفته جاری قیمت این خودرو در بازار به 375 میلیون ریال رسیده است همچنین پژو 405  در هفته گذشته 312 میلیون ریال و در هفته جاری 310 میلیون ریال در بازار معامله می شود ضمن اینکه سمندLX 308 میلیون ریال بود و امروز با 305 میلیون ریال در بازار معامله می شود.

موتمنی تصریح کرد : اغلب خودروهایی که میزان عرضه آنها توسط شرکتها کاهش یافته تبعا در بازار با کمی افزایش قیمت روبرو شده اند به عنوان مثال 206 تیپ 2 در بازار 35 میلیون و500 هزار تومان است در حالی که قیمت کارخانه آن حدود 3 میلیون اختلاف با قیمت بازار دارد.

وی کاهش و یا عدم عرضه برخی از خودروها توسط شرکتها را علت اصلی افزایش قیمت آنها در بازار دانست و گفت :  امروز نوسانات قیمت در بازار را شرکتهای خودروساز تعیین می کنند درشرایطی که عمده محصولات زیر 50 میلیون تومان توسط دو شرکت بزرگ خودروساز در کشور عرضه می شود بنابراین زمانی که عرضه برخی خودرو توسط این شرکتها کاهش یابد تبعا به طور اتوماتیک قیمت آنها در بازار بالا می رود.

وی تاکید کرد : در صورتی که تعداد خودروسازان داخلی افزایش می یافت قطعا چنین شرایط در بازار خودروهای داخلی صورت نمی گرفت.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران گفت : در دنیا کیفیت و قیمت حرف اول را در تقاضا خودرو می زند در حالی در ایران به جهت انحصاری که وجود دارد عمده مصرف کنندگان ناگزیر به خرید تولیدات داخلی با هر نوع قیمت و کیفیت هستند.

موتمنی همچنین در خصوص بازار خودروهای وارداتی گفت : بازار وارداتی ها دارای ثبات در قیمت است اما رکود سنگینی بر بازار این خودروها حاکم است اما این رکود بر قیمت ها تاثیری نگذاشته است.

وی با توجه به نزدیکی تعطیلات تابستانی شرکتهای خودروساز گفت : قطعا این مساله در روند تحویل خودروها و قیمت  آنها در بازار تاثیر خواهد گذاشت اما تاثیر اصلی مربوط به عدم تعادل در عرضه و تقاضاست که در بازار موثر است.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"