کد خبر: ۴۲۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران با اشاره به موانع ناشی از تحریم ها در امکان حضور شرکتهای داخلی در بازارهای بین المللی گفت : به هر میزان امکان حضور محصولات خودروسازان داخلی در بازارهای بین المللی بیشتر فراهم شود در رفع مشکل واحدهای تولیدی در حوزه تامین نقدینگی، بازار فروش و کیفیت تولیدات آنها بیشتر بروز و ظهور خواهد کرد.

تبدیل ایران به هاب تولید و مونتاژ خودروهای روز دنیا در منطقه

به گزارش خبر خودرو ، عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران با اشاره به موانع ناشی از  تحریم ها در امکان حضور شرکتهای داخلی در بازارهای بین المللی گفت : به هر میزان امکان حضور محصولات خودروسازان داخلی در بازارهای بین المللی بیشتر فراهم شود در رفع مشکل واحدهای تولیدی در حوزه تامین نقدینگی، بازار فروش و کیفیت تولیدات آنها بیشتر بروز و ظهور خواهد کرد.

آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : ایجاد تسهیل در صادرات کالاهای داخلی یکی از اولویت هایی است که باید سازوکار آنها در کشور فراهم شود که بخشی از آنها در گمرکات و استانداردها و حمل و نقل و بیمه است که باید درجریان این صنعت دیده شود.

وی با اشاره به لزوم دو نگاه جدی در  صادرات خودرو و قطعات اظهار داشت : به هر میزان در صنعت قطعه سازی سرمایه گذاری شود تا  توانمندی در این صنعت افزایش یابد که قطعات باکیفیت و با تیراژ بالا در داخل تولید شود قطعا محصولاتشان در دنیا بازار خوبی را خواهد داشت.

وی گفت :  در صورتی که که در این بخش سرمایه گذاری شود حتی اگر در داخل نیز تولیدکننده خودرو نیز نباشیم می توانیم تولیدکننده ، صادر کننده و تامیین کننده معتبری در بخش قطعات در دنیا باشیم پس این بخش نیاز به توجه ویژه دارد.

وی تاکید کرد : ضمن اینکه در بخش خودروسازی نیز با پیش فرضی که عنوان شد چنانچه به حوزه فن آوری های نو تمرکز و توجه ای ویژه شود و از سویی همزمان نوسازی و جایگزینی خودروهای فرسوده مورد اهتمام قرار گیرد می تواند بازار را برای خودروسازان باز نماید.

وی افزود : البته در این بخش نیازمند سرمایه گذاری و توجه دولت  خواهیم بود تا امکان عرضه تولیدات به روز و نوسازی در این بخش فراهم شود.

این فعال در حوزه صنعت و تولید در کشور تصریح کرد : البته در حوزه صادرات نمی توان کتمان کرد که به دلیل برخی از مشکلاتی که در منطقه ایجاد گردیده رونقی که در بازارهایی مثل سوریه و عراق وجود داشت از دست رفت.

خالقی گفت : در چنین شرایطی خودروسازان باید به دنبال بازارهای جدیدی بوده و  خودروهای به روزی را صادر نمایند حتی اگر به صورت سفارشی و فول سی کی دی و مونتاژ کامل باشد .

وی اظهار داشت : امروز با توجه به توانایی که در خطوط تولید خودروسازان وجود دارد می توان حتی خودروهای به صورت  موقت وارد و مونتاژ کامل شود و با در نظر گرفته تعهدات صادراتی به بازارهای جدید صادر شوند.

وی گفت : چنانچه صنعت خودرو ایران با ظرفیتی که دارد بتواند هاب تولید و مونتاژ خودروهای روز دنیا در منطقه شود این شاید بتواند به خودروسازان کمک نماید تا در بازارهای منطقه رسوخ بیشتری داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"