کد خبر: ۴۲۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، عضو شورای اسلامی شهر تهران از توسعه خطوط حمل و نقل عمومی محور ری – ورامین، با هدف کاهش حجم خودروهای شخصی ورودی به تهران خبرداد.

حمل و نقل عمومی محور ری - ورامین توسعه می یابد

به گزارش خبرخودرو، عضو شورای اسلامی شهر تهران از توسعه خطوط حمل و نقل عمومی محور ری – ورامین، با هدف کاهش حجم خودروهای شخصی ورودی به تهران خبرداد.

محسن سرخو گفت: طبق بررسی های انجام شده، از 22 میلیون جابه جایی روزانه خودرو ،11 میلیون آن به خودروهای شخصی اختصاص دارد که 3 میلیون از این خودروهای شخصی نیز مربوط به غیر ساکنین شهر تهران هستند.

سرخو با اشاره به اینکه تردد خودروهای شخصی از شهرهای اقماری، مشکلاتی را به مناطق مرزی از جمله منطقه 20 تحمیل می کند، افزود: مطمئنا مترو بهترین گزینه برای مدیریت ترافیک در شهر تهران است ولی، توسعه حمل و نقل عمومی و افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی رانی نیز می تواند حجم خودروهای شخصی به داخل شهر تهران را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه تقویت حمل و نقل عمومی محور ری تا ورامین در دستور کار شورا قرار دارد، ادامه داد: این محور یکی از مهمترین و پرترددترین محورهای مرزی است که می توان با توسعه حمل و نقل عمومی، بار ترافیکی این محور مواصلاتی را تعدیل کرد.

سرخو همچنین روند پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح تقی آباد در جاده ورامین را مثبت ارزیابی کرد و گفت: پروژه عمرانی پل تقی آباد به نوعی طراحی شده است که در صورت لزوم، بتوان بدون هیچگونه آسیبی آن را توسعه داد.

وی بر استفاده از ظرفیت گردشگری و زیارتی منطقه 20 تاکید کرد و افزود: با راهنمایی شورایاران که سرمایه های گرانبهای محلات هستند می توان زمینه های خدمت و برقراری آسایش و آرامش شهروندان را بیش از پیش فراهم کرد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: مکانیزه شدن پل های عابر پیاده، نصب سرعت گیرهای مناسب، احداث دیوار صوتی در بزرگراه امام علی(ع) از جمله درخواست های شورایاران بود که بررسی کارشناسی این موارد در دستور کار مدیریت شهری منطقه قرار گرفت.

سید احمد صفوی شهردار منطقه 20 نیزتصریح کرد: در سال های اخیر اتفاقات مثبتی در این منطقه جنوبی افتاده است که جهش سرانه های شهری موید این مهم است.

صفوی با اشاره به اینکه اتمام پروژه های نیمه تمام از اولویت های مدیریت شهری است، گفت: تکمیل خط 6 مترو، پایانه جوانمرد قصاب، پل تقی آباد، دسترسی های آزادگان به شهید دستواره، استقرار دیوارهای صوتی و مهمتر از همه بحث نگهداشت از مهمترین پروژه های سال جاری است.

شهردار منطقه 20 مشارکت شورایاران را ستود و یادآور شد: پویایی مجموعه مدیریت شهری مطمئنا نشات گرفته از اهتمام و پیگیری های معتمدان محلات است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل به همراه هیئت همراه و شهردار و مدیران ارشد شهرداری منطقه20 همچنین از پروژه های مهمی نظیر مجموعه فرهنگی برج طغرل و تقاطع غیرهمسطح تقی آباد بازدید کردند و پس از زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به دیدار یکی از خانواده های شهید این منطقه جنوبی رفتند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"