کد خبر: ۴۲۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
گروه بین الملل: خودروهای پاگانی با ویژگی های زیبایی و سرعتشان شناخته می شوند که البته سرعت آن ها وام دارنصب موتورهای ساخت مرسدس AMG است.

داستان شکل گیری پاگانی و همکاریش با مرسدس AMG

گروه بین الملل: خودروهای پاگانی با ویژگی های زیبایی و سرعتشان شناخته می شوند که البته سرعت آن ها وام دار نصب موتورهای ساخت مرسدس AMG است.

به گزارش خبرخودرو، آقای پاگانی در حاشیه جشنواره خودروی مونتری ایتالیا از هدفش از عرضه برند انحصاری ابرخودروها و دلیل انتخاب موتورهای مرسدس AMG صحبت کرد.

وی گفت که اگر حرف موتورهای مرسدس AMG در میان نبود نام برند ما آن قدر نمی توانست شناخته شده باشد.

داستان پاگانی از آن جا شروع می شود که آقای پاگانی معرفی خوان مانوئل فانگیو، پاگانی را پایه ریزی می کند. فانگیو خود قهرمان پنج دوره مسابقات فرمول یک و بعدها رئیس افتخاری مرسدس بنز آرژانتین بود. وی در ساخت اولین محصول پاگانی کمک کرد و به همین دلیل اولین خودروی مسابقه ای پاگانی Fangio F1 نامگذاری شد. البته پس از مرگ وی در سال 1995 این خودرو به Zonda تغییر نام یافت.

اما این پایان کار پاگانی و فانگیو نبود. آقای پاگانی توضیح می دهد که دلیل استفاده از موتورهای مرسدس AMG به خاطر گرامیداشت یاد فانگیو است. از سویی موتورهای AMG ساخته شده برای پاگانی متفاوت است و هر کدام از آن ها تحت نظارت یک تکنسین که بعد از ساخت همان موتور را امضا می کند، به طور دستی تولید می شود.

قرار است این همکاری طی سال های آینده نیز ادامه پیدا کند و به همین دلیل مرسدس AMG تعدادی از کارکنانش را تنها به ساخت موتورهای پاگانی اختصاص داده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"