کد خبر: ۴۲۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : از خودروسازان خواسته شده تا یک نسخه از کلیه قراردادهایی که با خودروسازان خارجی دارند را به مجلس ارائه نمایند تا پیش از مواجه با افکار عمومی بتوان در صورت لزوم اصلاحاتی بر روی آنها صورت گیرد.

دلیلی ندارد که تمام تمرکز خودروسازان بر شرکت های فرانسوی باشد

به گزارش خبر خودرو ، نایب رئیس  کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : از خودروسازان خواسته شده تا یک نسخه از کلیه قراردادهایی که با خودروسازان خارجی دارند را به مجلس ارائه نمایند تا پیش از مواجه با افکار عمومی بتوان در صورت لزوم اصلاحاتی بر روی آنها صورت گیرد.

داریوش اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به ورود مجلس به بحث قراردادهای خارجی خودروسازان تصریح کرد : در این زمینه تاکنون جلساتی نیز مدیران شرکتهای خودروساز برگزار شده است .

وی تصریح کرد : در این جلسه از مدیران شرکتها خواسته شد در تمام قراردادهایی که با خودروسازان خارجی دارند چه آنهایی که منعقد شده و چه آنهایی که در دست بررسی و مذاکره دارند یک نسخه از آنها به مجلس ارائه شود تا پیش از مواجه با افکار عمومی بتوان در صورت لزوم اصلاحاتی بر روی آنها انجام شود.

وی در ادامه با توجه به قرارداد خودروسازان با شرکتهای دو شرکت فرانسوی تصریح کرد : دلیلی ندارد که تمام تمرکز خودروسازان بر شرکتهای فرانسوی باشد.

وی گفت : امروز که خودروسازان داخلی با دو شرکت پژو و سیتروئن به جمع بندی و توافقاتی رسیدند به نظر می رسد که دیگر نباید بر همکاری با سایر شرکتهای فرانسوی اصرار شود.

وی افزود : قطعا صنعت خودرو ایران می تواند روابط خوبی را با خودروسازان آلمانی و ایتالیایی داشته باشد از این رو معتقدم نباید تمام تمرکز صنعت خودرو بر روی تنها کشوری خاص باشد.

وی با اشاره به اینکه به عنوان استراتژی معتقد به همکاری گسترده با شرکتهای معتبر و مختلف در حوزه خودروسازی در دنیا هستم ، تصریح کرد :  ضمن اینکه هر گونه سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو ایران با شرایطی خاص می تواند جریان موثری را در صنعت خودرو ایران ایجاد نماید ، عدم تمرکز بر یک کشور خاص و همکاری گسترده با خودروسازان جهانی در این روند، نقش مفیدی خواهد داشت.

نماینده سروستان و خرامه در مجلس دهم با توجه به شروط لازم برای حضور سرمایه گذاران خارجی تصریح کرد : سرمایه گذاری خارجی باید منوط به انتقال تکنولوژی به کشور ، همراه با افزایش سهم تولید خودرو در داخل و از سویی ایجاد اشتغال را در کشور باشد .

اسماعیلی تاکید کرد : جریان سرمایه گذاری های خارجی در صنعت خودرو ایران باید منوط به این شود که با گذشت چند سال، صنعت خودرو بدون کمک سرمایه گذاران قادر به ادامه تولید در کشور باشند.

وی گفت : با افزایش سرمایه گذاری خارجی و جهت گیری آن در بخش های تحقیق و توسعه پیش بینی می شود  شاهد افزایش طراحی پلت فرم های جدید در صنعت خودرو ایران باشیم این در حالی است که   ظرفیت و قابلیت لازم به لحاظ تکنولوژی و دانش فنی برای رسیدن به این شرایط در  خودروسازی ایران وجود دارد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"