کد خبر: ۴۲۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، رئیس كميته حمل و نقل شوراي شهر تهران با اعلام بررسي LRT در كميته حمل و نقل ترافيك گفت در صورت احداث این سیستم حمل و نقل مي توان اتوبوس هاي BRT نقاط مركزي را جمع آوري و براي تسهيل تردد غرب تهران از آن استفاده كرد.

کاربری جدی LRT در خطوط پر تقاضا

به گزارش خبرخودرو، رئیس كميته حمل و نقل شوراي شهر تهران با اعلام بررسي LRT در كميته حمل و نقل ترافيك گفت در صورت احداث این سیستم حمل و نقل مي توان اتوبوس هاي BRT نقاط مركزي را جمع آوري و براي تسهيل تردد غرب تهران از آن استفاده كرد.

محسن سر خو با اشاره به پيشينه LRT در تهران گفت :در برنامه ٥ ساله اول و بعد از آن يك خط محدود LRT براي تهران پيش بيني شده بود كه توجيه ترافيكي و اقتصادي نداشت . رئیس كميته حمل و نقل شوراي شهر با اشاره به آخرين وضعيت بررسي LRT در كميته حمل ونقل ترافيك گفت :در حال حاضر  این موضوع  در كميته حمل و نقل ترافيك در حال بررسي است و مقرر شده در جلسه با معاونت حمل و نقل ترافيك گزارشات كارشناسي اين طرح نيز ارائه شود .

سرخو با اشاره به اينكه LRT بايد بيش از دو برابر خطوط اتوبوس راني مردم را جابه جا كند .گفت :LRT  در خطوط پر تقاضا مثل خط راه آهن تا ميدان تجريش و ميدان آزادي تا امام حسين كاربرد جدي خواهد داشت .وي با اشاره به ويژگي هاي خطوط LRT گفت : این خطوط  ٢/٥ برابر BRT قادر به جا به جايي مسافران خواهند بود و با راه اندازي اين خطوط جدا كننده هاي BRT از خيابان ها جمع آوري خواهند شد و زمينه تردد بهتر وسايل نقليه را فراهم خواهد كرد

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر  تاكيد كرد: با راه اندازي خطوط LRT زمينه دو طرفه شدن خيابان ولي عصر فراهم مي شود.وي با اشاره به فوايد احداث LRT براي غرب تهران گفت : با راه اندازي این مد حمل و نقلی، خطوط اتوبوسراني مركزي مناطق تهران مي تواند به منتهي اليه غرب تهران منتقل شود .

وي با اشاره به افزايش برج سازي و ساخت سازدر حوالي بزرگراه شهيد خرازي و انتهاي بزرگراه همت وًحومه درياچه چيتگر گفت :مراكز فروشگاهي و تفريحي مناطق غربي تهران هنوز راه اندازي نشده اند با اين وجود در بزرگراه های شرقي غربي مثل بزرگراه حكيم و شهيد همت و شهيد خرازي با كندي تردد مواجهه هستند. سرخو با تاكيد بر اينكه با افتتاح اين مراكز اين بزرگراه ها با مشكلات بيشتري رو به رو مي شوند،گفت غرب تهران نيازمند تقويت حمل و نقل عمومي است بنابراين بايد خطوط BRT انقلاب و خيابان ولي عصر به غرب تهران انتقال داده شود .

سرخو تاكيد كرد:زماني كه خط شش وًهفت مترو تهران به بهره برداري برسند اين اتوبوس ها زمينه انتقال شهروندان از منتهي اليه غرب تهران به اين خطوط مترو را فراهم كنند.به گفته سرخو موضوع احداث LRT بعد از بررسي نهايي در كميته حمل و نقل ترافيك به كميسيون حمل و نقل شورا برده شده و در صورت تصويب در صحن علني شورا مطرح خواهد شد.


 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"