کد خبر: ۴۲۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی ایران معتقد است که حضور شرکای خارجی به هر نحو به نفع صنعت قطعه سازی ایران است.

گامی در جهت ارتقاء دانش طراحی در صنعت قطعه سازی ایران

به گزارش خبر خودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی ایران معتقد است که حضور شرکای خارجی به هر نحو به نفع صنعت قطعه سازی ایران است.

بهرام شهریاری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : مسلما صنعت قطعه سازی ایران می تواند بستری را فراهم نماید که قطعات با قیمت تمام شده کمتر و رقابتی تر تولید شود البته این مساله بستگی زیادی به سیاست ها و تصمیمات دولت دارد اما مسلما این توان بالقوه در صنعت قطعه سازی ایران وجود دارد که باید به بالفعل تبدیل شود.

وی تصریح کرد : حضور شرکای خارجی در ایران علاوه بر اینکه بازارهای جهانی را در اختیار قطعه سازان ایرانی قرار می دهد بلکه می تواند کمک نماید تا در عرصه طراحی و دانش مدیریت ، قطعه سازی در کشور ارتقاء پیدا کند.

وی گفت : البته باید با شرکای خارجی در صنعت قطعه سازی همکاری نمود که در ایران سرمایه گذاری نمایند چرا که مسلما این سرمایه گذاری موجب رشد این صنعت خواهد شد ضمن اینکه با حضور سرمایه گذاران ، شرکای خارجی نیز در سرنوشت بنگاهها دخیل خواهند بود.

وی همچنین به میزان داخلی سازی تولیدات در جریان همکاری های جدید خودروسازان پرداخت و اظهار داشت : هر چند میزان داخلی سازی محصولات جدید به قرارداد خودروسازان با شرکتهای خارجی بستگی دارد. در صورتی که قراردادهای جدید در قالب خرید سهام و مشارکتی باشد مطمئنا درصد داخلی سازی ها چندان در این راستا اهمیتی نخواهد داشت چرا که هر گونه سود و زیان در قالب  مشارکت در این صنعت متوجه هر دو طرف خواهد بود بنابراین با توجه به قیمت تمام شده کمتری که تولید قطعات در ایران دارد، تلاش خواهد شد تا با کمترین هزینه محصولات جدید تولید شوند به این ترتیب درصد ساخت داخل افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد : قطعا تولید قطعات در ایران بسیار بهتر از تولید آنها توسط قطعه سازان خارجی خواهد بود چرا که در عیر این صورت هزینه حمل و نقل و سایر هزینه ها نیز بر قیمت تمام شده قطعات تحمیل خواهد شد.

عضو انجمن قطعه سازان خاطر نشان کرد : چنانچه همکاری های جدید به صورت مشارکتی نباشد و برخی مذاکرات و همکاری ها صرفا باز شدن بابی برای تولید محصولات خارجی در ایران باشد مسلما داخلی سازی منافع خارجی ها را تامین نخواهد کرد بلکه با تولید قطعات توسط زنجیره تامین این شرکتها علاوه بر اینکه چرخ واحدهای قطعه سازی آنها بهتر خواهد چرخید بلکه قطعات با قیمت بالاتری نیز به خودروسازان داخلی عرضه می شود بنابراین تماما منافع خارجی ها در این زمینه تامین خواهد شد.

شهریاری تصریح کرد :  برای دستیابی به این مهم در همکاری های جدید ، باید شرکتهای خودروسازی به بخش خصوصی واگذار شوند تا بخش خصوصی نیز با شرکتهای خارجی جوینت شوند و خودروسازی در ایران از بن بست موجود خارج کند.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"