کد خبر: ۴۲۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
گروه بین الملل: دنیای خودروهای خودران پیش روی ما قرار دارد و ما آرام آرام به آن عادت می کنیم. این روزها سامانه های ترمز اضطراری خودکار نیز به فناوری مرسوم در خودرو هایمان تبدیل شده اند و حتی می توان گفت که بیش از 50% خودروهای صفر بازار ایالات متحده به آن مجهز هستند. به علاوه پیش بینی می شد که این مقدار تا سال 2022 به بیش از 99% برسد.

تحلیل عملکرد سامانه های ترمز اضطراری

گروه بین الملل: دنیای خودروهای خودران پیش روی ما قرار دارد و ما آرام آرام به آن عادت می کنیم. این روزها سامانه های ترمز اضطراری خودکار نیز به فناوری مرسوم در خودرو هایمان تبدیل شده اند و حتی می توان گفت که بیش از 50% خودروهای صفر بازار  ایالات متحده به آن مجهز هستند. به علاوه پیش بینی می شد که این مقدار تا سال 2022 به بیش از 99% برسد.

به گزارش خبرخودرو ، حالا AAA از نکات جدیدی پرده برداشته که نشان می دهد عملکرد سامانه ترمز اضطراری به عوامل متعددی بستگی دارد. در حال حاضر دو نوع از این سامانه ها بیشتر در بازار یافت می شوند. یکی از آن ها سامانه هایی که به دنبال مدیریت حادثه هستند و یکی سامانه هایی که به کل قصد ممانعت از آن را دارند. نتایج آزمایش هر دوی سامانه ها بر روی پنج خودروی متفاوت نشان می دهد که نوع اول سرعت را بسیار بیشتر از نمونه های دیگر کاهش می دهد.

شاید می شد چنین نتایجی را پیش بینی کرد اما مسلما گمان نمی رفت که تفاوت این قدر باشد. AAA اعلام کرده که سامانه های پیشگیرانه سرعت را 79% کاهش می دهند و در سرعت های کم تر از 30 مایل بر ساعت از 60% تصادفات جلوگیری می کنند. حال آن که سامانه های ممانعتی سرعت را فقط تا 40 درصد کاهش می دهد و جلوی یک سوم تصادفات را در سرعت  های کم تر از 45 مایل بر ساعت می گیرند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"