کد خبر: ۴۲۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، شهردار منطقه 9 در جریان بازدید معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از منطقه 9 گفت: خط 10 بی آر تی از میدان آزادی به سمت جنوب و پایانه آزادگان امتداد دارد که ساخت دومین ایستگاه این خط در منطقه با پیشرفت 65 درصدی همراه شده است.

پیشرفت 65 درصدی ایستگاه بوتان در خط 10 بی آر تی

به گزارش خبرخودرو، شهردار منطقه 9 در جریان بازدید معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از منطقه 9 گفت: خط 10 بی آر تی از میدان آزادی به سمت جنوب و پایانه آزادگان امتداد دارد که ساخت دومین ایستگاه این خط در منطقه با پیشرفت 65 درصدی همراه شده است.

حمید محسنی افزود: ایستگاه میدان آزادی به عنوان ایستگاه نخست خط 10 بی آرتی به سمت جنوب چندی پیش افتتاح شد و زیر بار ترافیکی رفت و این خط در ادامه مسیر به میدان بوتان می رسد که مراحل ساخت آن به سرعت پیگیری می شود.

وی اظهار داشت: برای سامانه خط 10 در محدوده منطقه 9 ، دو ایستگاه میدان آزادی و بوتان در نظر گرفته شده و از آنجا به ایستگاه های محدوده منطقه 18 ادامه می یابد.

شهردار منطقه 9 اذعان داشت: خوشبختانه افتتاح ایستگاه میدان آزادی در خط 10 بی آرتی و راه اندازی این خط در منطقه از بار ترافیکی میدان کاسته و تاثیر ویژه ای بر ترافیک زیرگذر های غربی و شرقی میدان داشته است.

به گفته محسنی ، شهروندان می توانند از طریق این سامانه اتوبوس های تندرو از دروازه غربی پایتخت به سمت پل ساوه و به مقصد پایانه مسافربری آزادگان تردد کنند و علاوه بر شهروندان مناطق جنوبی ، شهروندان ساکن در شهرک های اقماری نیز می توانند از طریق این سامانه از شبکه حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی به جزئیات بازدید حسینی معاون شهردار تهران در حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز اشاره کرد و گفت: مسیر بازدید به گونه ای طراحی شده بود که ابتدا به پایانه تاکسیرانی شمشیری رفتیم و در پایانه تازه تاسیس شمشیری خدمات بسیاری خوبی در حوزه حمل و نقل به شهروندان ارائه می شود و ایستگاه تاکسی درون شهری و ایستگاه اتوبوس شهرک های اقماری حومه تهران نیز بهسازی شده است.

محسنی با بیان اینکه فرهنگ سازی ترافیکی و آموزش ترافیک در اولویت برنامه های آموزشی منطقه قرار دارد نیز گفت: در انتهای بوستان المهدی (عج) ، پارک ترافیک را در فضای 7 هزار متری احداث کردیم که شبیه سازی بسیار خوبی در آنجا اتفاق افتاده و در این فضای آموزشی ، ایستگاه مترو و پل عابر هوایی در مقیاس کوچک برای دانش آموزان و کودکان داریم و در ادامه بازدید به این پارک رفتیم.

وی ادامه داد: براساس پیشنهاد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مقرر شد تا طرحی را برای فرهنگ سازی بیشتر دانش آموزان در این محل پیاده کنیم و ثبت عکس از لحظاتی که کودکان و دانش آموزان از پارک بازدید می کنند در دستور کار قرار گرفت تا این آموزش بیش از پیش در ذهن این قشر سنی ماندگار شود.

شهردار منطقه 9 با بیان اینکه بازدید از زیرگذر استادمعین آزادی آخرین پروژه ای بود که معاون شهردار تهران از روند احداث آن بازدید کرد نیز گفت: زیر گذر استادمعین آزادی یکی دیگر از فازهای امتداد بزرگراه یادگار امام (ره) است که جزو پروژه های اولویت دار شهر تهران به شمار می رود و براساس برنامه ریزی زمان بندی تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می رسد.

براساس این گزارش، دکتر مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و هیئت همراه پیش از بازدید از منطقه 9 ، از پروژه های منطقه 10 نیز بازدید کردند و پس از پایان بازدید از این مناطق جلسه جمع بندی بازدیدها به میزبانی شهرداری منطقه 9 با حضور شهرداران مناطق 9 و 10 و دیگر مسئولان و مدیران برگزار شد.


 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"