کد خبر: ۴۲۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۵

مسیری که خودروسازان را به اهداف صنعت خودرو نزدیک می کند

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : تا زمانی که بستر و پتانسیل لازم برای دریافت تکنولوژی جدید فراهم نگردد نمی توان به اهداف مورد نظر در همکاری های جدید خودروسازان دست یافت.

 

رضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به اینکه بدون انتقال تکنولوژی نمی تواند به توسعه مناسب در این صنعت دست یافت، اظهار داشت : هر گونه همکاری و سرمایه گذاری شرکتهای خارجی نقش مهمی در انتقال تکنولوژی و توسعه خودروسازی در ایران دارد.

وی افزود : با توسعه همکاری ها در قالب سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو  ایران، می توان شاهد رشد اشتغال در کشور نیز بود.

وی با اشاره به اینکه هر گونه دستیابی به بازار رقابتی، خودروسازان را به عرصه سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه هدایت می کند، یاد آورشد : با سرمایه گذاری و جهت گیری برنامه در بخش های تحقیق و توسعه ،خودروسازان می توانند به عنوان طراح و تولیدکننده خودرو در دنیا شناخته شوند .

نماینده ورزقان در مجلس دهم یاد اورشد : با حرکت در این مسیر می توان به اهداف مورد نظر در همکاری با شرکتهای خارجی و افزایش داخلی سازی و توسعه صادرات تولیدات مشترک دست یافت.

علیزاده تاکید کرد : متاسفانه در چند سال گذشته بواسطه تحریم ها فضای تولید در صنعت  خودرو تا حدودی انحصاری گردید به طوری که در جریان تحریم ها ، بواسطه عرضه مدل های محدود و همچنین استفاده از شرایط موجود ، مشکلاتی را برای مصرف کنندگان داخلی ایجاد نمود.

وی اظهار داشت : البت نمی توان برخی پیشرفت های صورت گرفته در صنعت خودرو ایران را در این مدت نادیده گرفت اما همچنان وضعیت موجود قابل قبول نیست و باید در مسیر توسعه صنعت خودرو گام های جدی تری برداشته شود.

وی همچنین راهکار مهم دستیابی به توسعه در این صنعت را علاوه بر همکاری و سرمایه گذاری خارجی ، خصوصی سازی عنوان کرد و افزود : تا هنگامی که شرکتهای خودروسازی در ایران به بخش خصوصی واگذار نشوند و خودروسازان به بازار رقابت در دنیا وارد نشوند یقینا همکاری های جدید با شرکتهای خارجی نیز نتیجه چندان مثبتی را در این صنعت به دنبال نخواهد داشت.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"