کد خبر: ۴۲۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵

آغاز مذاکرات جدی سایپا با کیا

به گزارش خبر خودرو ، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از آغاز مذاکرات جدی سایپا با کیا خبر داد و گفت : مذاکرات رسمی  سایپا برای همکاری مشترک با کیا از هفته آینده آغاز می شود.

دکتر جمالی در مراسم  ورود به بازار خودرو CS35  اولین محصول مشترک سایپا و  چانگان اظهار داشت : در راستای انتخاب شرکای تجاری گروه سایپا ، همکاری مشترک با شرکت سیتروئن قطعی شده است ضمن اینکه با شرکت رنو و نیسان نیز مذاکرات خوب و جدی در حال انجام است .

وی گفت : امید است با روشی که در پیش گرفته ایم  بتوانم موضوع سرمایه گذاری مشترک و دستیابی به بازار مشترک و صادراتی را در قراردادهای جدید محقق نماییم.

وی در خصوص شرکای بعدی گروه خودروسازی سایپا گفت : هر زمان شرایط همکاری سایپا که اصلی ترین آنها سرمایه گذاری مشترک و تقسیم بازار صادرات است در مذاکرات پذیرفته شود قراردادهای بعدی شرکت سایپا با شرکای خارجی قطعی خواهد شد.

وی همچنین در خصوص سهم محصولات چینی در سبد تولیدات سایپا گفت : در حال حاضر کمتر از 4 درصد از سهم محصولات سایپا به خودروهای چینی اختصاص دارد.

مدیر عامل سایپا در ادامه در خصوص مذاکره با رنو و عرضه رنو کوئید گفت : با شرکت رنو در حال انجام مذاکره برای سرمایه گذاری مشترک و دستیابی بازار مشترک صادراتی هستیم ضمن اینکه تاکنون در خصوص تولید رنو کوئید نیز مذاکرات نهایی نشده است.

جمالی افزود : بر اساس اهداف تعیین شده مجموعا 50 درصد از تولیدات گروه سایپا به صورت جوینت ونچر و در همکاری با شرکای خارجی اعم از چینی ، فرانسوی ، زاپنی و کره ای خواهد بود.

وی همچنین از عرضه اولین محصول مشترک سایپا و سیتروئن از اواخر سال 96 خبر داد و گفت : پپش بینی می شود در سال 2017 اولین محصول مشترک سایپا و سیتروئن به بازار عرضه  شود.

وی در ادامه در خصوص برنامه تولید سایپا اظهار داشت : بر اساس برنامه استراتژیک گروه خودروسازی سایپا ، میزان تولید سایپا تا سال 2020 باید به 1.5 میلیون دستگاه و سهم تولیدات داخلی به 50 درصد ارتقاء یابد به همین منظور پلت فرم های جدیدی در حال طراحی است.

وی در ادامه از عرضه محصول جدید سایپا تا پایان سال جاری خبر داد و گفت : تا پایان امسال خودرویی با طراحی شرکت سایپا به بازار عرضه می شود.

مدیر عامل سایپا همچنین در خصوص عرضه خودرو ساینا گفت : تا پایان امسال تلاش می کنیم تا خودرو ساینا را به بازار عرضه نماییم.

جمالی در خصوص قیمت این خودرو گفت : قیمتی این خودرو در زمان عرضه اعلام می شود اما قطعا قیمتی است که پیش بینی می شود با استقبال بازار مواجه شود.

وی همچنین در خصوص برنامه تولید خودرو جدید CS35  گفت : بر اساس برنامه ریزی  شرکت ، در سال جاری 5 هزار و 500 دستگاه از این خودرو تولید می شود و در سال آینده هدف گذاری نمودیم تا تولید این محصول را به 15 هزار دستگاه افزایش یابد.

وی در خصوص تامین قطعات یدکی و ارائه خدمات  پس از فروش این محصول گفت : شرکت سایپا با توجه به سابقه و  شبکه قوی که در حوزه خدمات پس از فروش دارد قطعا در خصوص خدمات و تامین قطعات یدکی این خودرو نیز برنامه های لازم را نموده است.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات پس از فروش جزء اولین تضمین های طرف های خارجی با شرکت سایپا بوده ، تصریح کرد : ارائه خدمات به موقع جزء تعهدات قطعی سایپا ست از این رو این موضوع را در قرارداد با شرکتهای خارجی تنظیم شده است.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"