کد خبر: ۴۲۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵

باید ساختار کلی صنعت خودرو در قالب برنامه ای استراتژیک مشخص شود

به گزارش خبر خودرو ، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است که باید ساختار و سیاست های کلی صنعت خودرو در قالب برنامه ای استراتژیک و هدفمند مشخص گردد.

سعید باستانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : البته در این راستا ضرورت دارد تا جایگاه علم و فن آوری نیز در صنعت خودرو ایران تعیین شود.

وی در ادامه با اشاره به گزارش های ارائه شده در خصوص کیفیت خودروهای داخلی اظهار داشت :  مسلما ارائه این گونه گزارش ها به معنای این نیست که خودروهای تولیدی بی کیفیت هستند.

وی تصریح کرد : البته در این سالها خودروهای تولیدی به لحاظ کیفیت افت و خیز هایی داشته اند که باید در این راستا بررسی های لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد : تبعا خودروسازان باید بر اساس قانون ارتقاء کیفیت ، گزارشی را در این راستا به مجلس ارائه کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید به لحاظ  کیفیت و قیمت صنعت خودرو ایران رقابتی شود ، خاطر نشان کرد : متاسفانه در این سالها انحصار ، مانع از توسعه کمی و کیفی و قیمتی در شرکتهای خودروسازی شده است از این رو قطعا باید شرکتهای خودروسازی ابتدا تکلیف شان را در خصوص توسعه در این بخش و  سیاست کلی این صنعت مشخص نمایند.

نماینده تربت حیدریه ، زاوه و مه ولات در مجلس دهم تصریح کرد : قطعا تغییر نگاه خودروسازان مهمترین عامل در بهبود و توسعه صنعت خودرو ایران خواهد بود.

باستانی در ادامه با وجود پذیرش برخی ایرادات در این صنعت بر ضرورت حمایت از خودروسازان داخلی در شرایط کنونی پرداخت و اظهار داشت : البته حمایت از صنعت خودرو به مفهوم قبول ضعف های خودروسازان نیست بلکه تاکید ما حمایت ملی از این صنعت است.

وی افزود : نمایندگان به دنبال آن هستند تا با تعامل و همکاری خوبی با خودروسازان داشته تا در این راستا حمایت های لازم را نیز از این صنعت داشته باشند.

وی گفت : دولت باید در قالب بسته ای حمایتی به لحاظ تعرفه واردات و نوع تمهیدات ، تسهیلاتی را به این صنعت ارائه نماید ضمن اینکه در بازه زمانی مشخص از ورود خودرو به کشور جلوگیری شود تا با فرصت ایجاد شده شاهد توسعه و ارتقاء در این صنعت باشیم.

وی یاد آورشد : در صورتی تسهیلاتی با درصد سود کم و در بازه ای مشخص به خودروسازان ارائه شود و همزمان کنترل و نظارت بر واردات برخی از خودروها صورت گیرد مسلما پس از این بازه زمانی خودروسازان توان رقابت با خودروسازان دنیا را بدست خواهند آورد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"