کد خبر: ۴۲۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵

دو گام اساسی برای حرکت در مسیر توسعه خودروسازی در ایران

 

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که مشکل امروز صنعت خودرو ایران تیراژ و تنوع تولید نیست بلکه عدم تحقق خصوصی سازی معضل جدی در مسیر توسعه صنعت خودرو ایران است.

سید حمید رضا کاظمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : تا زمانی که خودروسازان به بازار رقابت جهانی وارد نشود صنعت خودرو ایران رشد نخواهد کرد.

وی تصریح کرد : تا زمانی که خودروسازی در کشور در انحصار دولت قرار دارد صنعت خودرو ایران در بازار رقابت جهانی جایگاهی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد : متاسفانه شرایط موجود باعث گردیده تا مشتریان داخلی ناگزیر به خرید خودروهای داخلی شوند بنابراین چنانچه این شرایط ادامه یابد و منتهی به انعقاد برخی قراردادها با شرکتهای خارجی و ایجاد بازار مصرف جدید شود همچنان انحصار دولتی ها بر بازار داخل وجود خواهد داشت.

نماینده پلدختر در مجلس دهم در ادامه به تاثیر خصوصی سازی بر جریان توسعه در صنعت خودرو پرداخت و اظهار داشت : مسلما تا زمانی صنعت خودرو ایران به بخش خصوصی واگذار نشود نه تنها اتفاق جدیدی در این  صنعت رخ نخواهد داد بلکه در چنین فضایی خودروسازان نیز به دنبال ورود به عرصه رقابت و تحقیق و توسعه نخواهند بود.

 کاظمی تصریح کرد : در صورتی که خودروهایی با کیفیت مناسب و در کلاس جهانی به بازار داخل عرضه شود قطعا می توان شاهد بازار رقابتی در داخل بوده و ضمن ایجاد تحرک در بازار خودرو داخل ، بازارهای صادراتی را نیز گسترش داد.

وی گفت : قطعا با تمرکز نیاز بازار به تولیدات داخلی و جذب بازار کشورهای اطراف و منطقه ، شاهد شرایط بهتری در خودروسازی کشور خواهیم بود.

وی افزود : قطعا در چنین شرایطی سرمایه گذاران خارجی نیز جدی تر حضور یافته و در راستای همکاری ها اقدامات موثر تری برای حضور خودروسازان داخلی در بازار رقابت جهانی و دستیابی به بازارهای صادراتی در این صنعت خواهند داشت.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"