کد خبر: ۴۳۰۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵

افزایش تمایل مصرف کنندگان داخلی به تنوع در بازار خودرو

 

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است که تنوع عرضه خودروهای وارداتی در ایران بالاست و این مساله نشان از تمایل زیاد مصرف کنندگان به تنوع در بازار خودرو است.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : البته در میان اتفاقاتی رخ داده که چندان مناسب شرایط کنونی بازار خودرو ایران نیست متاسفانه خودروهای چینی زیادی در حال ورود به بازار ایران است که قطعا شرایط خوبی در دراز مدت برای صنعت خودرو ایران نخواهد بود.

وی تصریح کرد : هر چند در کوتاه مدت نیز خاطره خوشی از ورود خودروهای چینی  به کشور در ذهن مصرف کنندگان داخلی ایجاد نشده است.

وی گفت : البته ورود این خودروها با توجه به همکاری های جدید با شرکتهای معتبر خارجی خیلی تدوام نخواهد شد ضمن اینکه این وضعیت در آینده به ضرر مصرف کنندگان و اقتصاد کشور خواهد بود.

وی با اشاره به خاطره خوش تولید و عرضه خودروهای صاحب برند در ایران ، تاکید کرد : در صورتی که در اوضاع کنونی بازار خودرو ایران بتوان خودروهای صاحب برند در دنیا  را در داخل تولید نمود و در این راستا قراردادهای مشترکی تنظیم و با همکاری های صورت گرفته خودروهایی در داخل به صورت مشترک تولید شوند دو اتفاق مهم در صنعت  و اقتصاد کشور رخ خواهد داد.

وی گفت : تامین نیاز داخل  با عرضه محصولات جدید و با کیفیت  و از سویی تاثیر بر حوزه اشتغال و رفع بیکاری دو اثر مهم در نتیجه همکاری های مشترک خواهد بود.

نماینده لنگرود در مجلس دهم در ادامه یاد اورشد : امروز بسیاری از خودروهای صاحب برند در دنیا در همان کشورها تولید نمی شوند بلکه بسیاری از آنها در کشورهایی که نیروی انسانی ارزان تر دارند،  تولید می شوند.

لاهوتی تصریح کرد : البته ایران به دو دلیل می تواند پایگاه خوبی برای تولید و عرضه خودروهای به روز دنیا باشد ، اولا این امر موجب استفادهاین خودروها در کشور شده و ثانیا ایران پایگاهی برای صادرات خودرو به دیگر کشورها خواهد بود.

وی همچنین به تاثیر قانون رفع موانع تولید اشاره کرد و اظهار داشت : بر اساس قانون رفع موانع تولید ، شرکتهایی که بتوانند محصولاتی را در داخل تولید و 30 درصد از این تولیدات را صادر نمایند تخفیفات و برخی ملاحظات برای این بخش از تولیدکنندگان پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد : در صورتی که بتوان با خودروسازان برتر در دنیا وارد همکاری شویم و خودروهایی به صورت مشترک در داخل کشور تولید و به تدریج درصد داخلی محصولات افزایش یابد این مساله می تواند در رفع بیکاری و نیاز بازار خودرو ایران و تنوع در تولید موثر خواهد بود ضمن اینکه ایران به پایگاه خوبی برای صادرات خودرو تبدیل خواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"