کد خبر: ۴۳۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵

باید سیاست های خودرویی ایران تغییر کند

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید ایجاد بازار رقابتی در گرو تنوع بخشی به تولیدات داخلی است قطعا در چنین شرایطی که تولید می تواند منجر به افزایش کیفیت شود.

رامین نورقلی پور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : متاسفانه در این سالها سیاست های خودرویی ایران موجب عرضه تعداد محدودی خودرو با قیمت های موجود در بازار شده است .

وی تصریح کرد : امروز از سر اجبار برخی از خودروها در بازار داخل استفاده می شوند خودروهایی که قابل عرضه و رقابت در بازار های بین المللی نیز نیستند.

وی گفت : باید سیاست های خودرویی ایران تغییر کند بنابرابن تا زمانی که سیاست های انحصاری در بازار ادامه یابد هیچ زمان خودروساز نخواهیم شد.

وی با اشاره به شرایط لازم برای  ورود خودروسازان  به بازار رقابت جهانی اظهار داشت :  امروز بازار انحصاری که بر صنعت خودرو حاکم است متاسفانه خودروسازان را از ورود به بازار رقابت جهانی باز داشته است.

نماینده کردکوی و بندر ترکمن در مجلس دهم تصریح کرد : حق مصرف کننده داخلی است که بتواند از تنوع بالای خودروهای داخلی برخوردار شده و قدرت انتخاب داشته باشد همان گونه که این حق در بسیاری از کشورهای برای مصرف کنندگان وجود دارد.

نورقلی پور افزود :  مسلما خودروسازان نمی توانند در این شرایط حق انتخاب مصرف کننده را محدود کنند البته شاید در مقاطع زمانی کوتاه این مساله قابل قبول باشد اما بازار انحصاری خودرو ایران متاسفانه طولانی شده است بنابراین در طولانی مدت قطعا این شرایط مانع ورود صنعت خودرو ایران به بازار خودروسازی مدرن خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هیچ توضیحی برای انحصاری نمودن بازار خودرو ایران وجود ندارد اظهار داشت : علی رغم اینکه حدود نیم قرن است که در حال تولید خودرو هستیم اما تاکنون نتوانستیم برندی را که کاملا مورد قبول بازار داخل و بازارهای صادراتی باشد تولید نماییم.

وی گفت : باید برندی تولید شود که تنوع داشته باشد البته در این سالها برخی خودروها تحت عنوان خودرو ملی در کشور طراحی و تولید شده است اما متاسفانه فاقد تنوع بوده است.

وی در ادامه به سهم بسیار کم تحقیق و توسعه در صنعت خودرو ایران پرداخت و  اظهار داشت  : تا زمانی که بازار خودرو داخل به نحو است نمی توان بر روی آرندی  و تحقیق و توسعه سرمایه گذاری نمود چرا که تحقیق و توسعه زمینه تولید برند و تنوع بخشی به تولیدات داخلی است .

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"