کد خبر: ۴۳۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، مدير عامل ستاد معاينه فني خودروهای تهران با تاكيد بر اينكه خودروها سهم پر رنگي در آلودگي هواي تهران دارند اعلام كرد بازنگري در معيارهاي معاينه فني خودروهاي ديزلي در دستور كار قرار گرفته است.

لزوم بازنگري معيارهاي معاينه فني خودروهاي ديزلي

به گزارش خبرخودرو، مدير عامل ستاد معاينه فني خودروهای تهران با تاكيد بر اينكه خودروها سهم پر رنگي در آلودگي هواي تهران دارند اعلام كرد بازنگري در معيارهاي معاينه فني خودروهاي ديزلي در دستور كار قرار گرفته است.

سید نواب حسيني منش با اشاره به جدي بودن مشكل آلودگي هوا تهران گفت :در تهران ساليانه ٧٠٠٠ نفر بر اثر آلودگي هوا جان خود را از دست می دهند، بنابراين مشكل آلودگي هواي تهران معضل پيچيده اي به شمار مي آيد.

وي با اشاره به این که پيشگيري گام نخست حل معضل آلودگي هواي تهران است ،گفت:خودروهاي آلاينده بزرگترين عامل آلودگي هواي تهران هستند كه بايد با ابزارهاي در دسترس مثل معاينه فني تردد این خودروهاي  در تهران را كنترل كرد. حسيني منش با تاكيد بر اينكه آلودگي هوا عوامل متعددي دارد افزود:دلايل ديگري مانند كيفيت سوخت و تكنولوژي خودروها بر آلودگي هوا تاثير تاثيرگزار هستند.

وي با تاكيد بر مقوله نصب فيلتر دوده بر خودروهاي ديزلي از جمله اتوبوس ها گفت : در بحث معاينه فني نصب فيلتر دوده بر خودروهاي ديزلي اجباري نيست چون معاينه فني مكانيزيمي ندارد تا فيلتر دوده DPF را چك كند، بنابراين ما امسال بازنگري معيارهاي معاينه فني خودروهاي ديزلي را دستور كار قرار داديم که مشاوران مربوطه در حال بررسي و مطالعه هستند.

 مدير عامل ستاد معاينه فني خودروهای تهران  با اشاره به اينكه مسئله معيارهاي جديد كنترل آلايندگي خودروها در دولت نيز در دست بررسي است ،گفت : كارگروه زيربنايي دولت فرصتي را به سازمان حفاظت محيط زيست داده است تا معيارها و عوامل جديدي را براي كنترل آلودگي خودروهاي ديزلي تعريف ومشخص كند.حسيني منش با تاكيد بر اينكه هم اكنون ميزان آلودگي خودروهاي ديزلي با دستگاهي بنام Opacity Meter سنجيده مي شود گفت :اين دستگاه تنها ميزان دوده خودرو را كدر سنجي مي كند و اين معيار دقيقي براي كنترل آلودگي خودروهاي ديزل به شمار نمي آيد.به گفته مدير عامل ستاد معاينه فني با تغيير و بازنگري در معيارهاي معاينه فني خودروهاي ديزلي گام بزرگي در كنترل آلودگي هوا برداشته خواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"