کد خبر: ۴۳۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، معاون حمل و نقل ترافيك شهرداری تهران ضمن اعلام طرح مطالعاتي مشترك توكيو و تهران براي حل مشكل فرونشست زمين گفت :حفره های احتمالي بزرگراه هاي اصلي در يك بازه زماني سه ماهه شناسايي مي شوند.

حفره های احتمالي بزرگراه هاي اصلي تهران شناسايي مي شود

 به گزارش خبرخودرو، معاون حمل و نقل ترافيك شهرداری تهران ضمن اعلام طرح مطالعاتي مشترك توكيو و  تهران براي حل مشكل فرونشست زمين گفت :حفره های احتمالي بزرگراه هاي اصلي در يك بازه زماني سه ماهه شناسايي مي شوند

مازيار حسيني با اشاره به طرح مطالعاتي دانشگاه توكيو وسازمان حمل و نقل و ترافيك براي جلوگيري از نشست زمين گفت :بايد در زمينه حل مشكل نشست زمين از تجربه هاي كشورهاي ديگر بهره مند شد تا بتوان خدمت بهتري به شهروندان ارائه داد.وي تاكيد كرد:تلاش ما اين است كه در بازه زماني سه ماهه بزرگراه هاي اصلي بازديد شوند و حفرات احتمالي شناسايي شوند.

حسيني با اشاره به مشكلات مشابه توكيو و تهران در اين زمينه گفت :ژاپني ها در سال در حدوده سه هزار نقطه را شناسايي ميكنند و به همين دليل هم در موضوع تجهيزات و هم در موضوع نيروهاي انساني و متخصص از تجربیات بالایی برخوردار هستند،در نتیجه ضرورت دارد تا از این تجارب بهره گرفته شود.

به گفته معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداری تهران،  طرح مطالعاتي مشترك توکیو و تهران براي انتقال دانش وتجربه حركتي ضروري است و اين طرح مشترك هم اكنون در مراحل رايزني است. حسيني همچنين با اشاره به اينكه ساخت تونل تاسيسات شهری يكي از راهكارهاي جلوگيري از نشست احتمالي زمين تهران است، گفت: ايجاد تونل تاسيسات شهري هم از نشست زمين جلوگيري مي كند و سبب مي شود طول عمر مفيد تاسيسات شهري افزايش پيدا كند،چرا که در اين كانال ها منهول هاي ويژه اي تعبيه مي شود بنابراين مي توان با سركشي هاي متداوم مشكلات احتمالي را شناسايي كرد .

وي با تاكيد بر اينكه كلانشهر تهران شهري در حال توسعه و زنده است،گفت:داشتن كانال تاسيسات شهري سبب مي شود توسعه تهران در روندي كم هزينه تر پيش رود، بنابراين داشتن تونل تاسيسات يكي از راههاي حل بحران نشست زمين در تهران است .

به گفته معاون حمل ونقل ترافيك، شهرداري تهران آماده همكاري با دستگاه هاي مرتبط براي ساخت تونل شهري است. وي همچنين با تاكيد بر اينكه بايد در برخي تكنيك هاي حفاري زمين تجديد نظر شود گفت :كساني كه حفاري زمين را انجام مي دهند بايد حفاري را به گونه اي انجام دهند كه خلل و فرج پر نشده اي باقي نماند كه زمينه نشست زمين ايجاد شود.

حسيني با اشاره به اقدامات معاونت حمل و ترافيك براي شناسايي حفرات احتمالي گفت :دستگاه هاي ژئورادار و جي .پي .آر در مركز مطالعات ژئوتكنيك موجود است و از اين دستگاه ها براي شناسايي حفرات احتمالي تهران استفاده مي شود .


 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"