کد خبر: ۴۳۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، شهرداری تهران پس از ماهها تلاش با همکاری وزارت کشور طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران( LEZ ) را ابتدای مهرماه آغاز نمود ...

حمایت مجلس از طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران (LEZ)

به گزارش خبر خودرو، شهرداری تهران پس از ماهها تلاش با همکاری وزارت کشور طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران( LEZ ) را ابتدای مهرماه آغاز نمود این طرح که به گفته بسیاری از کارشناسان یکی از بهترین راهکارها جهت کنترل آلودگی هوا در تهران است پس از چند روز اجرای موفق ، به نظر می رسد با برخی تغییرات و عدم هماهنگی هایی از سوی مسئولان مجری و نظارتی روبرو شده است .

در طرح جامع کاهش آلودگی هوا( LEZ ) خودروهای با آلايندگي بالا و غير استاندارد از تردد مناطق  پر رفت وآمد شهری منع و دسترسي وسايل نقليه بر اساس ميزان انتشار آلودگي شان تعريف و محدود مي شود در راستای اجرای این طرح خودروها با دریافت برگه معاینه فنی می توانند در سطح شهر تردد نمایند در حقیقت با اجرای این طرح بخش مهمی از آلودگی هوای تهران کاهش خواهد یافت .  

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : هر طرحی که در شرایط کنونی بتواند به کاهش مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوای تهران کمک نماید، لازم الاجراست .

همایون یوسفی افزود : طرح  جامع کاهش آلودگی هوا ( LEZ) از مصوبات قانونی است و پلیس موظف به اجرای آن است.

وی با اعلام حمایت مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از هر گونه طرح و لایحه ای در جهت حمایت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوای تهران ، اظهار کرد : مجلس آمادگی دارد تا به منظور تدوین و تصویب قوانین مورد نیاز در این زمینه اقدام نموده تا در جهت کاهش آلودگی هوای تهران قدم های مثبتی برداشته شود.

وی تصریح کرد : هر طرحی که مانع از افزایش آلودگی هوا و کاهش آلایندگی محیط زیست می شود تمامی دستگاههای مجری و نظارتی باید مکلف به اجرای آن باشند.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"