کد خبر: ۴۳۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۰۹ مهر ۱۳۹۵

در چه صورت قیمت خودرو کاهش می یابد؟

به گزارش خبر خودرو، رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید : با افزایش داخلی سازی خودروهای جدید و کاهش ارزبری ، قیمت نهایی خودرو متاثر از این شرایط، روند کاهشی خواهد داشت.

ولی ملکی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به توانایی قطعه سازان داخلی افزود : قطعه سازان ایرانی توان تولید قطعات مدرن را دارند از این رو باید به جای ورود و مونتاژکاری، افزایش داخلی محصولات مشترک در دستور کار جدی خودروسازان قرار گیرد.

وی تصریح کرد : افزایش سهم تولیدات داخلی در کشور باعث می‌شود تا سیاست مونتاژکاری روند کاهشی داشته و به تدریج سهم بیشتری از قطعات موردنیاز از سوی تولیدکنندگان و متخصصان داخلی تامین شود.

وی با اشاره به بازدید صورت گرفته از مجموعه های خودروسازی کشور اظهار داشت : خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه طراحی و ساخت در مجموعه های خودروسازی کشور صورت گرفته اما  با آغاز همکاری های جدید باید حرکت در این مسیر گسترش یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه با اشاره به اهمیت تولید و ساخت بدنه خودرو در مجموعه های خودروسازی خاطر نشان کرد : با اجرای برجام اقدامت خوبی در شرکتهای خودروسازی آغاز شده است و در این راستا خودروهای جدید در دست طراحی و تولید است اما این امر مستلزم استفاده از نظرات کارشناسان و تبادل تکنولوژی جدید با شرکتهای خودروسازان و معتبرجهانی است.

ملکی تاکید کرد : البته دست یابی به دانش جدید در حوزه طراحی و تولید خودروهای به روز زمانبر است اما با اقدامات و تلاش های صورت گرفته قطعا می توان به زودی شاهد خودروهای جدید و متنوعی در صنعت خودرو ایران بود.

وی همچنین وجود مدیران های دولتی در صنعت خودرو را عاملی بر ادامه سیاست های مونتاژ کاری در این صنعت دانست و گفت :  قبل از هر گونه تغییر سیاست و تدوین نقشه راه جدید در این صنعت، باید نسبت به خروج مدیریت دولتی در حوزه خودروسازی اهتمام جدی شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"