کد خبر: ۴۳۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵

چه خودروهایی جایگزین خودروهای پرتیراژ و قدیمی می شوند؟

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که به جهت بهره وری پایین ، قیمت تمام شده خودرو در شرکتهای خودروساز مناسب نیست از این رو باید بهره وری در کارخانه های خودروسازی باید بهبود یافته تا قیمت تمام شده تولید خودرو کاهش یابد.

حمید گرمابی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود :  خودروسازان باید با ایجاد جوینت ونچر با شرکتهای خارجی کیفیت تولیدات داخلی را افزایش دهند ضمن اینکه می توان در جریان همکاری مشترک با خودروسازان برتر ، خودروهایی در سایز کوچک و اقتصادی را تولید نمایند تا متقاضیان بیشتری در داخل امکان خرید این محصولات را داشته باشند.

وی تصریح کرد : با تولید و عرضه خودروهای در رنج 50 تا 80 میلیونی قطعا بیش از 80 درصد جامعه توان خرید آن را نداشته و یا در صورت خرید به هر نحو ، نقدی و یا اقساطی با مشکل مواجه خواهند شد.

وی اظهار داشت : برای اغلب طبقه متوسط جامعه مسلما پرداخت قیمت های جدید راحت نخواهد بود از این رو به نظر می رسد که باید با خودروسازان مطرح جهانی در قالب جوینت ونچر توافقاتی صورت گیرد تا خودروهایی در رنج قیمتی متوسط و متناسب با توان اقتصادی بخش مهمی از جامعه تولید نمایند تا جایگزین خودروهای پرتیراژ قدیمی در کشور شوند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس دهم خاطر نشان کرد : در صورتی که به صورت جهادی عمل شود قطعا می توان به زودی شاهد تولید خودروهای جدید و ارزان قیمت در داخل بود .

گرمابی افزود : البته چنانچه هدف طراحی و سپس تولید خودروهای جدید است مسلما زمانبر است اما در این شرایط می توان با همکاری مشترک ، خودروهایی که امروز در کلاس و رنج قیمتی متوسط در دنیا تولید می شوند را در داخل تولید نمود.

وی تصریح کرد : در صورتی که به ابتدا به صورت مونتاژ و به تدریج در راستای افزایش داخلی سازی قدم برداشت می توان هر چه سریعتر شاهد تنوع در محصولات داخلی و خروج خودروهای قدیمی در کشور بود.

وی گفت : در حال حاضر برخی از خودروهای پرتیراژی که از زمان تولید آنها نزدیک به 10 سال می گذرد با مشکلات ایمنی و زیست محیطی نیز همراه هستند که قطعا وجود آنها هزینه های را بر کل جامعه تحمیل می کند از این رو باید با قدرت و سرعت بیشتری تولید خودروهای زیر 30 میلیون در دستور کار خودروسازان قرار گیرد.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"