کد خبر: ۴۳۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵

تاثیر مشارکت های اخیر در کنترل و کاهش هزینه تولید خودرو

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است چنانچه شروط وزارت صنعت و معدن در همکاری ها با شرکتهای خارجی رعایت شود و با قراردادهای خودرویی بازار خودرو ایران در اختیار شرکتهای خارجی قرار نگیرد می توان آینده خوبی را برای صنعت خودرو متصور بود.

 

حمید گرمابی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به اینکه باید نسبت به زمان دستیابی به دانش و تکنولوژی جدید در همکاری های جدید شفاف سازی شود ، اظهار داشت : باید همکاری خودروسازان با شرکتهای خارجی دارای تعریف دقیقی باشد .

وی تصریح کرد : مسلما انتقال دانش و تکنولوژی جدید در جریان همکاری با شرکتهای صاحب برند می تواند شرایط مناسبی را برای مصرف کنندگان داخلی فراهم نماید ضمن اینکه انتظار می رود با رعایت شروط همکاری در مشارکت های اخیر شاهد کنترل و کاهش هزینه تولید و قیمت خودرو در کشور باشیم.

وی افزود : البته در جریان این همکاری ها ، باید تولید خودروهایی با قیمت مناسب و اقتصادی مورد توجه قرار گیرد تا متقاضیان بیشتری در داخل امکان خرید این محصولات جدید را داشته باشند قطعا عرضه خودروهایی در رنج قیمتی متوسط و متناسب با توان اقتصادی می توان بخش مهمی از نیاز جامعه را پوشش داده و جایگزین خوبی برای خودروهای پرتیراژ قدیمی در کشور باشد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس دهم با اشاره به نقش بهره وری در کاهش هزینه تولید خودرو در ایران تصریح کرد : باید بهره وری در شرکتهای خودروساز افزایش یابد تا قیمت تمام شده تولید خودرو نیز کاهش یابد.

گرمابی در ادامه بر لزوم توجه به افزایش داخلی سازی و استفاده از توان قطعه سازان تاکید کرد و گفت : البته این همکاری ها مستلزم ایجاد فضای مناسب برای حضور قطعه سازان داخلی است تا همزمان با آن زمینه انتقال و ارتقاء دانش و تکنولوژی تولید قطعه سازان نیز فراهم شود.

وی افزود : پیش بینی می شود با تنوع در تولید و عرضه محصولات با کیفیت و تکنولوژی روز جریان تقاضا در بازار خودروهای داخلی تغییر نموده و شاهد سیر صعودی تقاضای خودروهای داخلی در بازار ایران باشیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"