کد خبر: ۴۴۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو ، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: تصویب لایحه هوای پاک در مجلس اتفاق بسیار بزرگی است که برای بهبود کیفیت هوای کشور سودمند خواهد بود.

کاهش مدت زمان معاینه فنی خودروها به دو سال

به گزارش خبرخودرو ، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: تصویب لایحه هوای پاک در مجلس اتفاق بسیار بزرگی است که برای بهبود کیفیت هوای کشور سودمند خواهد بود.

معصومه ابتکار افزود: ارتقاء استاندارد سوخت و خودروها، توجه به صنایع، پسماند، نیروگاه ها و مسئله گرد و غبار از مهم ترین ویژگی های لایحه هوای پاک است.

وی گفت: بر اساس این لایحه مدت زمان معاینه فنی خودروهای شخصی از پنج سال بعد از تولید به دو سال کاهش یافته است.

ابتکار افزود: اصلاح کیفیت سوخت و حذف بنزین های آلوده و همچنین ارتقاء‌ استانداردهای خودروهای تولیدی از مهمترین اقدامات سازمان حفاظت از محیط زیست در سه سال گذشته بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه موتورسیکلت های کاربراتوری تا پنج برابر خودروها آلودگی ایجاد می کنند گفت: از اول مهر امسال مقرر شد تا هیچ موتورسیکلت کاربراتوری در کشور تولید نشود.

ابتکار افزود: در سال 92 نود و هشت درصد سوخت نیروگاه های کشور مازوت بود که این میزان امسال به 9 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در دولت های نهم و دهم برنامه های کاهش آلودگی هوا تقریباً‌ رو به توقف بود.

ابتکار با بیان اینکه در سال های 93 و 94 چهارصد هزار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شد افزود: امسال 60 هزار تاکسی فرسوده برای جایگزینی با تاکسی نو نام نویسی شدند و تاکنون 22000 تاکسی فرسوده از رده خارج شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر موضوع استاندارد خودروها نظارت داریم و ماه گذشته به 15 خودروساز که استانداردهای لازم را رعایت نکرده بودند اجازه شماره گذاری ندادیم.

ابتکار افزود: با اقدامات صورت گرفته تعداد روزهای هوای سالم در اصفهان از سال 92 تا 95 سه برابر شده است.

وی با اشاره به تردد پنج میلیون خودروی فرسوده در تهران گفت: با بررسی های صورت گرفته در شش ماه نخست امسال بهترین وضعیت هوا را در مقایسه با مدت مشابه پنج سال گذشته در تهران دارا بودیم و 50 روز هوا سالم بود.

ابتکار افزود: برای بهبود وضعیت هوا در کلانشهرها هیچ چاره ای به جز رفتن به سمت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی وجود ندارد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"